اسپورتیج برای اولین بار به پیشرانه هیبریدی دیزلی مجهز می‌شود.

رونمایی از کیا اسپرتیج 2019 فیس‌لیفت

7 خرداد 1397 17:47

همین هفته پیش بود که تصاویری جاسوسی از نمونه بدون کاور اسپورتیج 2019 در اینترنت پخش شد و اکنون، شرکت کیا نخستین تصاویر رسمی و همچنین جزئیات کامل این کراس‌اور بروزرسانی شده را منتشر کرده است. همان طور که حدس زده‌اید، تصاویری که می‌بینید در واقع به مدل قدرتمند جی‌تی لاین تعلق دارد. نکته جالب توجه تغییرات حداقلی در نمای ظاهری اسپورتیج فیس‌لیفت است.

بهبود عملکرد پیشرانه‌های دیزلی، مهمترین تغییر در کیا اسپرتیج 2019 فیس‌لیفت است.بخش جلو با بیشترین تغییر

شاید بارزترین تغییر در بخش جلوی خودرو، تعویض چراغ‌های مه شکن LED قبلی باشد، که بسیار به مه‌شکن‌های پورشه شباهت داشت. در این مدل، از دو چراغ متفاوت، به عنوان بخشی از بازطراحی سپر جلو استفاده شده است. دریچه‌های هوای ذوزنقه‌ای شکل مدل قبلی هم در این خودرو حالتی پنج ضلعی به خود گرفته‌اند. طرح چراغ چهار نقطه‌ای هم کنار گذاشته شده و این موضوع را به راحتی می‌توانید در طراحی چراغ‌های جلو مشاهده کنید.

جلوپنجره معروف به دماغ ببر کیا در نسخه جی‌تی لاین اکنون ظاهر براق‌تری دارد و ترکیب آن با محافظ نقره‌ای زیر سپر ظاهر جذابی به فیس‌لیفت 2019 اسپورتیج بخشیده است. از دیگر تغییرات قابل توجه در بخش جلو می‌توان به دو برجستگی اشاره کرد، که با نصف کردن چراغ‌های مه‌شکن، به سمت مرکز سپر ادامه پیدا کرده‌اند.

با نگاهی به کناره‌های خودرو، رینگ‌های 19 اینچ جدیدی نظر شما را جلب خواهد کرد. این رینگ‌ها ظاهرا فقط در نسخه جی‌تی لاین ارائه شده است. البته به گفته کیا برای تمامی نسخه‌های اسپورتیج رینگ‌های آلیاژی جدیدی طراحی شده، که اندازه آن‌ها از 16 تا 19 اینچ متفاوت است.


به بخش عقب خودرو که می‌رویم، تغییرات کم‌تر مشخص هستند و چیز زیادی نمی‌توان در مورد آن نوشت، ولی ما حداقل می‌توانیم به چراغ‌های عقبی که بسیار محتاطانه بروز شده‌اند و محافظ سپر نقره‌ای جدید اشاره کنیم.

کابین زیبا و لوکس

وارد کابین که می‌شوید، فرمان جدید و تغییراتی در صفحه کیلومتر و آمپرها هستند که به شما خوش آمد می‌گویند. ترکیب روکش دو رنگ (مشکی و خاکستری) نه تنها برای نسخه‌های پایه، بلکه برای مدل جی‌تی لاین هم که صندلی‌های آن چرمی هستند در نظر گرفته شده است. مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از آپشن چرم مشکی و دوخت متضاد قرمز بهره می‌برد.

اسپورتیج هم سبز می‌شود

تا اینجای کار، بدون شک مهم‌ترین موضوع در مورد این خودرو اضافه شدن پیشرانه جدید 4 سیلندر 2 لیتری EcoDynamics+ R است. این پیشرانه 4 سیلندر توربو دیزل را یک ژنراتور هیبریدی ملایم همراهی می‌کند که از پک باتری 48 ولت تغذیه می‌کند. با این روش مطابق با استاندارد جدید WLTP، میزان تولید کربن دی‌اکسید این پیشرانه تقریباً 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

دیزلی پاکیزه

کیا همچنین پیشرانه قدیمی 1.7 لیتری CRDi را با پیشرانه جدید 1.6 لیتری U3 CRDI جایگزین کرده است و کمپانی از آن با عنوان پاک‌ترین پیشرانه دیزلی تاریخ کیا یاد می‌کند. این پیشرانه در دو نسخه 113 و 134 اسب‌بخاری قابل سفارش است. نسخه قوی‌تر همراه با سیستم دو دیفرانسیل و جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته قرار است وارد بازار بشود.

بروزترین تکنولوژی‌ها

کامل‌کننده این به‌روز رسانی‌ها استفاده از کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، سیستم هشدار حواس‌پرتی راننده که می‌تواند خستگی و عدم توجه راننده را تشخیص بدهد و یک سیستم دید اطراف خودرو است که به هنگام پارک کردن خودرو، کار را برای راننده بسیار راحت‌تر می‌کند. کیا اسپورتیج 2019 قرار است با صفحه نمایش 7 اینچ یا یک صفحه نمایش بدون قاب 8 اینچ جدید وارد بازار اروپا شود.

شرکت کیا کار تحویل نخستین سری از مدل‌های این خودرو را از سه ماهه سوم 2018 آغاز خواهد کرد.

دیدگاه کاربران