پیش به سوی برقی شدن

بخش تحقیق موتورهای بنزینی هیوندای تعطیل شد

11 دی 1400 15:50

دفتر مرکزی واحد تحقیق و توسعه هیوندای در شهر نامیانگ که 12 هزار نفر کارمند دارد، به‌تازگی خود را برای ورود به عصر جدید برقی‌ها آماده می‌کند.

تمامی مراکز مرتبط با تولید پیشرانه‌های درون‌سوز هیوندای، به واحدهای مرتبط با تولید خودروهای برقی ارتقا یافته‌اند.شاید بهتر باشد که کمی روشن‌تر در این زمینه صحبت کنیم. این تغییرات شامل تعطیلی مرکز توسعه موتور و نشان‌دهنده پایان فعالیت واحدهای مربوط به تولید موتورهای درون‌سوز است. تیم مهندسی که قبلاً روی توسعه موتور خودروهای جدید کار می‌کرد، اکنون به تیم تحقیق و توسعه برای خودروهای الکتریکی تبدیل می‌شود.

گفته می‌شود تمامی مراکز مرتبط با تولید پیشرانه‌های درون‌سوز به واحدهای مرتبط با تولید خودروهای برقی ارتقا یافته‌اند. علاوه‌براین‌ها، هیوندای یک مرکز مستقل توسعه باتری‌ را در نامیانگ تاسیس کرده است.

خودروهای برقی هیوندای

هیوندای می‌گوید قصد دارد با متحد کردن بخش‌های مختلف، زمان مربوط به پروسه تحقیق و توسعه را کوتاه کند. به‌عنوان مثال، اکنون تیم مدیریت پروژه و تیم توسعه محصول تبدیل به یک واحد یکپارچه شده‌اند.

برقی‌سازی گروه هیوندای پیش‌تر با چندین مدل جدید از برند هیوندای، کیا و جنسیس آغاز شده بود. این خودروها روی پلتفرم جهانی خودروهای برقی یعنی E-GMP شکل گرفته‌اند. در همین راستا هیوندای آیونیک 5 ابتدای سال جاری میلادی عرضه شد و شرکت قصد دارد دو مدل جدید آیونیک 6 و آیونیک 7 را به ترتیب در سال 2022 و 2024 عرضه کند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران