استیشن‌واگنی برقی با قابلیت پیمایش 480 کیلومتر

معرفی آلفا ساگا اِستِیت

16 دی 1400 10:58

شرکت آلفاموتور با نام کامل Alpha Motor Corporation، به انتشار تصاویر کامپیوتری از محصولات جدید خود ادامه می­‌دهد. آخرین نمونه از این جمع، یک خودروی برقی استیشن‌واگن به نام ساگا اِستِیت است.

ظرفیت 85 کیلووات ساعتی مجموعه باتری، شعاع حرکتی 483 کیلومتری و شتاب صفر تا صد 6.3 ثانیه­‌ای، از مشخصه‌های فنی آلفا ساگا اِستِیت است.این خودرو که از سوی سازنده به عنوان یک کراس‌­اور ماجراجو توصیف شده، براساس نسخه سدان از مدل ساگا شکل گرفته و تنها به منظور افزایش قابلیت کاربردی به فرم استیشن‌واگن تغییر کرده است. رقم 991 لیتری محفظه بار این خودرو که از سوی آلفاموتور اعلام شده را می‌­توان اثبات‌کننده این ادعا دانست.

شرکت سازنده فعلاً جزئیات زیادی درباره مدل استیشن‌واگن اعلام نکرده است، اما تا این لحظه درباره قطعات آلومینیومی بدنه، چراغ‌های LED جلو، سقف شیشه­‌ای پانوراما، رینگ‌های قابل سفارش در ابعاد 17 الی 20 اینچ و دستگیره مخفی‌شونده درهای این خودرو صحبت کرده، ضمن­‌این‌که شیب منحنی سقف هم قابل توجه است.

آلفا ساگا اِستِیت

آلفاموتور قصد دارد مجموعه قطعات آیرودینامیک شامل زیرسپری جلو، رکاب­‌های جانبی و دیفیوزر عقب را نیز برای این خودرو عرضه نماید. این شرکت همچنین از پکیج قطعات آفرود هم سخن گفته است، که شامل سپرهای لوله‌­ای و افزایش 5 سانتی‌متری ارتفاع بدنه می­‌شود.

با نگاهی به فضای کابین می­‌توان صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر مرکزی را تشخیص داد که این آخری با کمی فاصله از داشبورد نصب شده است. طرح سیستم صوتی، تریم چوبی و روکش صندلی‌­ها می­‌تواند یادآور خودروهای کلاسیک باشد.

آلفا ساگا اِستِیت

شرکت آلفاموتور مشخصات فنی دقیق ساگا اِستِیت را اعلام نکرده است و تنها به ذکر چند نکته همچون نصب موتور روی هریک از محورها، ظرفیت 85 کیلووات ساعتی مجموعه باتری، شعاع حرکتی 483 کیلومتری و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 6.3 ثانیه­‌ای این خودرو بسنده کرده است. البته زمان رساندن شارژ باتری به 80 درصد ظرفیت یک ساعت را نیز نباید فراموش کرد.

قیمت این خودرو بین 45 تا 55 هزار دلار اعلام شده است، ولی درباره زمان ورود به بازار خبری در دسترس نیست.

دیدگاه کاربران