سوپراسپرتی با 1073 اسب‌بخار قدرت

سوبارو STI E-RA معرفی شد

26 دی 1400 12:07

شرکت سوبارو از فرصت حضور در نمایشگاه خودرو توکیو 2022 استفاده کرده تا با معرفی دو کانسپت برقی، آغاز دورانی تازه در فعالیت خود و البته زیرمجموعه سازنده محصولات مسابقه‌­ای این برند را به معرض نمایش بگذارد.

نیروی محرکه سوبارو STI E-RA از چهار موتور برقی تامین می‌شود، که در مجموع قدرتی برابر با 1073 اسب­‌بخار در اختیار این محصول قرار می­‌دهند.سوبارو در این نمایشگاه دو مدل سولترا STI و STI E-RA را به نمایش درآورده که این مدل دومی به راستی جالب توجه است. این محصول بخشی از پروژه چالشی STI E-RA است، که طرحی مطالعاتی برای آزمایش فناوری­‌های جدید در خودروهای مسابقه‌­ای STI در آینده محسوب می‌­شود.

نیروی محرکه سوبارو STI E-RA از چهار موتور برقی تامین می‌شود، که هرکدام در نزدیکی یکی از چرخ‌ها نصب شده است. این موتورهای برقی توسط شرکت یاماها طراحی و تولید شده و در مجموع قدرتی برابر با 1073 اسب­‌بخار در اختیار این محصول قرار می­‌دهند. یک مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 60 کیلووات ساعت هم به عنوان پشتیبان این مجموعه فعالیت می‌کند.

سوبارو استفاده از چهار موتور را بهترین روش برای نصب سیستم چهار چرخ محرک دانسته، سامانه­‌ای که بخشی از قوانین مسابقات اتومبیلرانی در سال‌های آینده خواهد بود.

سوبارو STI E-RA

خودروساز ژاپنی قصد دارد STI E-RA را در سال 2023 به پیست نوربورگ‌رینگ تست کند و رکورد شش دقیقه و 40 ثانیه را در جهنم سبز به ثبت برساند.

در ادامه بد نیست به کانسپت سلترا STI هم اشاره‌­ای داشته باشیم. این خودروی براساس کراس‌اور برقی سوبارو سلترا شکل گرفته که مدتی پیش در ژاپن و ایالات متحده رونمایی شد.

به نظر می‌­رسد توانایی حرکتی این مدل نسبت به نسخه استاندارد تغییری نداشته و تنها در برخی موارد ظاهری همچون باله سقفی و اجزای قرمز در بخش پایینی بدنه با آن مدل متفاوت است.

کانسپت سولترا سولترا STI

سوبارو سلترا EV به دو پیشرانه برقی مجهز شده، که هریک روی یکی از محورها نصب شده است. مجموع خروجی این دو موتور به 215 اسب‌­بخار می‌رسد، درحالی‌که به لطف مجموعه باتری 71.4 کیلووات ساعتی این خودرو، شعاع حرکتی آن براساس استاندارد WLTC برابر با 460 کیلومتر خواهد بود. البته این رقم برای نسخه بازار آمریکا به 354 کیلومتر کاهش می‌­یابد.

دیدگاه کاربران