به یاد خاطرات خوش گذشته

معرفی مورگان پلاس فور LM62

1 بهمن 1400 11:21

شرکت‌های خودروسازی معمولاً در هنگام نام‌گذاری نسخه­‌های ویژه از محصولات خود، به سراغ اسامی طولانی و پیچیده می­‌روند، اما شرکت مورگان دقیقا برخلاف این روند رفتار کرده و نام Plus Four LM62 را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است.

این نسخه خاص برای گرامیداشت شصت سالگی کسب پیروزی مورگان پلاس فور در مسابقات 24 ساعته لمان در سال 1962 ساخته شده است.این اسم برای گرامیداشت شصت سالگی کسب پیروزی نماینده این شرکت در مسابقات 24 ساعته لمان در سال 1962 انتخاب شده، رقابتی که فراری موفق به کسب سه جایگاه برتر آن شد ولی مورگان توانست در رده پیشرانه‌­های 2 لیتری از سد رقبا عبور کند.

هدایت خودروی مورگان در این رقابت به عهده کریستوفر لارنس و ریچارد شپرد-بارون قرار داشت. آن‌ها به همراه یک دستگاه مورگان پلاس فور موفق به پیمایش 3608 کیلومتر با سرعت متوسط 148.8 کیلومتر برساعت شدند.

مورگان پلاس فور LM62 از نظر فرم کلی و مشخصات فنی تفاوتی نداشته ولی شماره 29 روی گلگیر جلو و بخشی از کاپوت آن قرار گرفته تا یادآور خودروی افتخار آفرین باشد. رینگ‌های نقره‌­ای با طرح سیمی ، درپوش باک مشابه خودروهای لمان و همچنین نشان‌های روی بدنه، از دیگر ویژگی­‌های این نسخه سفارشی است.

مورگان پلاس فور LM62

مورگان پلاس فور LM62 را می­‌توان در دو رنگ قرمز Tertre یا سبز Morgan Jet سفارش داد، که هردوی آن‌ها با پوشش سفید Heritage برای سقف فلزی این خودرو همراه می­‌شوند.

حروف LM62 را می‌­توان در پوشش داخلی درها و پشت سری صندلی­‌ها مشاهده کرد، درحالی‌که تریم چوبی داشبورد و کنسول میانی با پلاک نشان‌دهنده شماره تولید از مجموع تیراژ 62 دستگاه نیز جلب نظر می­‌کند.

مورگان پلاس فور LM62

مورگان پلاس فور LM62 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر ساخت ب‌ام‌و با 255 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده، که این خودروی بریتانیایی را ظرف کمتر از 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت می­‌رساند. نصب سیستم اگزوز فعال، تنها تغییر فنی اعمال شده بر این مدل است.

فروش مورگان پلاس فور LM62 با قیمت پایه 78,995 پوند در بریتانیا آغاز شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران