• سدان برقي ميپل 60S
  • Maple Leaf 60S

سومین محصول از زیرمجموعه احیاء شده جیلی

معرفی سدان برقی میپل 60S

4 بهمن 1400 11:43

هولدینگ جیلی که چندین برند را زیر چتر حمایت خود دارد، برند کمتر شناخته شده میپل (Maple) را در سال 2020 به چرخه حیات بازگرداند تا از این نام برای تولید محصولات برقی ارزان استفاده کند.

باتری 52 کیلووات ساعتی این خودرو، شعاع حرکتی برابر با 415 کیلومتر برای آن فراهم نموده استنخستین محصول این برند یک هاچ‌بک کراس به نام 30X بود درحالی‌که دومی در قالب مینی‌ون و با نام 80V معرفی شد. مجموع فروش این برند در سال گذشته میلادی به 8 هزار دستگاه رسید، که رقم خوبی نیست. حالا سومین محصول این برند در فرم سدان و با نام 60S معرفی شده است، تا وضعیت را تغییر دهد.

این خودرو در حقیقت نسخه تغییر نشان داده شده از جیلی امگرند EV Pro است، که خود آن هم براساس یک خودروی بنزین­‌سوز یعنی جیلی امگرند GL مدل 2016 شکل گرفته است.

طول 4.73 متری میپل 60S هم بر هویت اصلی آن تاکید دارد با این تفاوت که به علت طراحی سپرها، کمی بزرگتر از محصول جیلی است. در طراحی بدنه هم موارد جزئی مثل نصب محل شارژ به جای جلوپنجره و لوگوهای متفاوت، 60S را از جیلی EV Pro متمایز کرده است.

سدان برقی میپل 60S

البته در بخش فنی شاهد کمی تفاوت هستیم بدین صورت که براساس اعلام سازنده، خروجی پیشرانه میپل 60S برابر با 136 اسب­‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود که تفاوتی محسوس با پیشرانه جیلی EV Pro با 204 اسب­‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور نشان می‌­دهد.

باتری 52 کیلووات ساعتی این خودرو، شعاع حرکتی برابر با 415 کیلومتر برای آن فراهم نموده است، که تفاوت چندانی با شعاع 421 کیلومتری محصول جیلی ندارد. شارژ 80 درصد ظرفیت این باتری با جریان سریع 60 کیلووات هم تنها به نیم ساعت زمان نیاز دارد. این خودرو از امکان تعویض سریع باتری هم برخوردار شده است، که بنابر به اعلام سازنده در مدت زمان بسیار کوتاه انجام می­‌شود.

ایستگاه شارژ خودروهای برقی جیلی در چین

بد نیست بدانید هولدینگ جیلی از سال 2020 شبکه‌­ای از ایستگاه­‌های تعویض سریع باتری در چین به راه انداخته که برای ارائه سرویس به محصولات میپل و لیفان آمادگی دارند. هرچند که برندهای گران‌تر جیلی، جئومتری و زیکر هنوز شامل این برنامه نیستند. جیلی برای افزایش تعداد این ایستگاه­‌ها به 5 هزار در صد شهر تا سال 2025 برنامه‌­ریزی کرده تا بتواند به یک میلیون خودرو سرویس دهد.

دیدگاه کاربران