تمرکز بر خودروهای فعلی و ارتقا آن‌ها

تا 2024 منتظر خودروی جدید از تسلا نباشید

13 بهمن 1400 11:32

اگر منتظر مدل‌های تسلا رودستر اسپرت، سایبرتراک و خودرو اقتصادی 25 هزار دلاری تسلا هستید، باید بدانید که شرکت تسلا در سال 2022 و حتی 2023 هیچ مدل جدیدی را ارائه نخواهد داد. در حال حاضر تسلا بر محصولات فعلی خود تمرکز دارد.

ایلان ماسک در این باره می‌گوید که در سبد محصولاتشان چیزهای زیادی وجود دارد. این سخن می‌تواند به تمرکز بر تولید و توسعه محصولات اشاره داشته باشد.در واقع این خبر طی تماسی با سرمایه‌گذاران تسلا و در زمان ارائه عملکرد این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2021، منتشر شده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ادعا کرده است که با وجود موانع و مشکلات زنجیره تامین، سالی موفقیت‌آمیز بوده است، که رشد میزان فروش و تولید کارخانه‌های جدید را در پی داشته است.

چهار محصول فعلی تسلا، قدیمی محسوب می‌شوند؛ جدیدترین آن‌ها مدل Y است که در سال 2019 عرضه شد. در مقابل نیز مدل S قرار دارد که نخستین بار در سال 2012 به بازار آمد و قدیمی‌ترین محصول تسلا محسوب می‌شود. اما با این حال، احتمالاً تا سال 2024 محصول جدیدی از تسلا را نخواهیم دید.

ایلان ماسک در این باره می‌گوید که در سبد محصولاتشان چیزهای زیادی وجود دارد. این سخن می‌تواند به تمرکز بر تولید و توسعه محصولات اشاره داشته باشد. وی ادامه داد که هرگونه پیشرفت جدید، نیازمند توجه و منابع خارج از تولیدات فعلی است.

در حالی که ایلان ماسک به معرفی احتمالی سایبرتراک و Semi در سال 2023 اشاره کرده بود، اظهار کرد که ربات Optimus اولویت مهمی برای تسلا است. او تاکید کرد که علت آن کمبود نیرو کار است و بیان کرد: «حتی من هم نمیدانم که اقتصاد در آن مرحله به چه معناست.»

کارخانه تسلا در چین

ایلان ماسک درباره کاربرد Optimus گفت که اولین استفاده آن در کارخانه‌های تسلا بوده و برای جابه‌جایی قطعات خط تولید، به کار می‌روند. علاوه‌براین مکان‌های جدیدی برای کارخانه‌های تولیدی جدید جست‌و‌جو می‌شوند. این کارخانه‌های جدید با کارخانه‌های واقع در شانگهای، تگزاس و برلین، کار خواهند کرد تا با کمک یکدیگر، زنجیره تامین را تقویت کنند‌.

شرکت تسلا در طول تماس برقرار شده، تاکید کرد که تولید باتری 4680، هیچ گونه محدودیتی را در ساخت وسایل نقلیه ایجاد نکرده است. نخستین مدل Y با آن باتری و ساختار، در تگزاس تولید می‌شود و احتمالا در سال 2022 تحویل داده خواهد شد.

خط تولید محصولات تسلا

از محصولات تسلا برای سال‌های اخیر می‌توان به توسعه سیستم خودران (Full Self Driving) و معرفی نسخه بتا آن اشاره کرد. علاوه‌برآن، ابررایانه DOJO به عنوان بخشی از توسعه سیستم خودران (FSD) هم در دست طراحی و تولید قرار دارد.

یکی دیگر از اهداف تسلا در سال 2022، ارائه بیمه خودرو داخلی به مشتریان خود است. این طرح از تگزاس آغاز می‌شود و تا پایان سال به سایر نقاط نیز می‌رسد و امیدوارند که تا 80 درصد مشتریان را پوشش دهد. البته موانعی نیز مانند قوانین حق بیمه‌ای کالیفرنیا، در این راستا وجود دارند.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران