• نسخه‌اي خاص از دانگ فنگ T5 اوو به مناسبت سال جديد چيني
  • نسخه‌اي خاص از دانگ فنگ T5 اوو به مناسبت سال جديد چيني
  • نسخه‌اي خاص از دانگ فنگ T5 اوو به مناسبت سال جديد چيني
  • نسخه‌اي خاص از دانگ فنگ T5 اوو به مناسبت سال جديد چيني

نسخه‌ای خاص به مناسبت سال جدید چینی

لباس ببری برای دانگ فنگ T5 اوو

20 بهمن 1400 12:27

ستاره شناسی، تقویم و مسائلی همچون خوش‌یمن بودن یا بدشگونی، برای مردم چین بسیار اهمیت دارد. شاید به همین دلیل است، که مردم این کشور برای هریک از سال‌ها، یک نام انتخاب کرده که هر دوازده سال تکرار می‌­شود. سال جدید چینی به نام ببر نامگذاری شده، حیوانی که درنظر چینی­‌ها مظهر قدرت و شکوه است و اقبال خوبی برای سال جدید به همراه خواهد داشت.

این خودرو با رنگ‌های مشکی و نارنجی تزئین شده است، تا یک ببر را درنظر بیننده تداعی کند.بسیاری از شرکت‌ها و خودروسازان هم در جهت نمایش شادی خود برای آغاز سال جدید چینی به تکاپو افتاده‌­اند. فِنگ‌شِن به عنوان برند زیرمجموعه دانگ‌فنگ هم سعی کرده نسبت به سال جدید ادای دین کند، به همین دلیل نسخه ویژه­‌ای از مدل T5 اوو که در بازار ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود را معرفی کرده است.

این خودرو با رنگ‌های مشکی و نارنجی تزئین شده است، تا یک ببر را درنظر بیننده تداعی کند. علاوه‌براین باید به کاهش ارتفاع بدنه، رینگ‌های 19 اینچی با طرح ویژه و برخی قطعات آیرودینامیک همچون زیرسپری و باله بزرگ عقب اشاره کرد.

استفاده از ترکیب رنگ نارنجی و مشکی به داخل کابین این خودرو نیز سرایت کرده است، ضمن‌­اینکه نشان سر ببر روی پشت­‌سری صندلی­‌ها به چشم می‌خورد. در سیستم اطلاعات سرگرمی هم چند تصویر پس‌­زمینه جدید پیش‌­بینی شده است.

نسخه‌ای خاص از دانگ فنگ T5 اوو به مناسبت سال جدید چینی

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، برنامه‌­ای برای تولید این نسخه از اوو T5 وجود ندارد.

اوو T5 در مارس 2021 به عنوان یک کراس‌اور کامپکت از سوی زیرمجموعه دانگ‌فنگ رونمایی شد. این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر مجهز شده است و در بازار چین در 5 تریم در فاصله قیمت 103,900 الی 136,900 یوان (16,300 الی 21,500 دلار) به فروش می‌رسد.

مهمترین رقبای اوو T5 در این بازار را می­‌توان هاوال H6، جیلی بویو و چانگان CS75 پلاس دانست. براساس آمار انتشار یافته از فروش خودروها در بازار چین، اوو T5 در سال 2021 موفق به جلب نظر 47,503 مشتری شده است.

دیدگاه کاربران