• تويوتا لندکروزر سري 70
  • تويوتا لندکروزر سري 70
  • تويوتا لندکروزر سري 70
  • تويوتا لندکروزر سري 70

تولید جان‌سخت ژاپنی همچنان ادامه دارد

تکمیل ظرفیت تویوتا لندکروزر 70 تا سال 2024

17 اردیبهشت 1401 15:57

لندکروزر سری 70 زمانی متولد شد که احتمالا بسیاری از خوانندگان این مطلب، هنوز متولد نشده بودند. این خودروی بیراهه­‌نورد در سال 1984 معرفی شد و همچنان با گذشت 38 سال در خط تولید حضور دارد. خبر خوش برای علاقمندان پیکاپ باسابقه این است که تویوتا قصد دارد برای مطابقت با قوانین ایمنی در بخش برخورد جانبی، سری 70 را مورد بازنگری قرار دهد. از آنجا که این امر برای خودروساز ژاپنی با صرف هزینه همراه خواهد بود، می­‌توان انتظار داشت که سری 70 فعلاً قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد.

دوام بالا، تعمیر آسان و قیمت نسبتا مناسب را می‌‌توان از مهمترین عوامل استقبال مشتریان از سری 70 دانست. البته ظاهرا دلیلی هم برای قطع تولید این خودرو وجود ندارد، چراکه به علت تقاضای زیاد، لیست انتظار مشتریان برای لندکروزر سری 70 به دو سال رسیده است. سال 2024 که به عنوان پایان انتظار برای مشتریان فعلی اعلام شده، از این جهت حائز اهمیت است که مصادف با تولد چهل سالگی لندکروزر سری 70 خواهد بود. دوام بالا، تعمیر آسان و قیمت نسبتا مناسب را می‌‌توان از مهمترین عوامل استقبال مشتریان از سری 70 دانست.

آن‌طور که نشریه  Drive خبر داده است، این مدت زمان دوساله را نمایندگان محلی تویوتا در استرالیا براساس آمار تولید و سفارش‌های دریافتی، تخمین زده‌­اند.

Toyota Land Cruiser 70 Sold Out Until 2024

همچون هر خودروی دیگر، اختلال در زنجیره تامین باعث کاهش تولید لندکروزر سری 70 شده است، اما شاید در این مدت مشکلات تاحدی مرتفع شده و تویوتا بتواند ظرفیت تولید J70 را افزایش دهد.

غیر از نسخه GX از سری 70 که به عنوان یک پیکاپ معرفی شده، نسخه شاسی‌­بلند از این خودرو با پسوند GXL و با پیشرانه 4.5 لیتری 8 سیلندر توربودیزل به فروش می‌­رسد. این خودرو در عین امکانات رفاهی بیشتر، از توانایی بالا در بیراهه­‌نوردی نیز برخوردار است.

باید توجه داشت که J70 امروزی با خودرویی که در سال 1984 معرفی شد بسیار تفاوت دارد، چراکه در طول سالیان به طور مرتب مورد بروزرسانی قرار گرفته است و اکنون بسیاری از امکانات مدرن از جمله تهویه مطبوع، ترمز ABS، پاور ویندوز و نمایشگر 6.1 اینچی لمسی با پشتیبانی از بلوتوث و مسیریاب را به همراه دارد. در تریم GXL امکانات بیشتری همچون دستیار شروع حرکت در سربالایی نیز به خودرو اضافه می­‌شود.

Toyota Land Cruiser 70 Sold Out Until 2024

نیروی پیشرانه دیزل سری 70 از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به تمام چرخ‌ها منتقل می‌­شود. دو تریم GX و WorkMate به قفل خودکار و GXL به قفل دیفرانسیل مجهز شده است. ظرفیت محفظه سوخت هم به صورت استاندارد 130 لیتر است، که با سفارش مشتری به 180 لیتر افزایش می‌­یابد.

تویوتا لندکروزر سری 70 این ­روزها با نسل جدید لندکروزر، مرسدس G کلاس و لندرور دیفندر قابل مقایسه است، خودروهایی با اصالت که البته تفاوت‌های زیادی با نسل‌های گذشته خود دارند. البته یک خودروی تازه‌­وارد به نام اینئوس گرنادیر را هم نباید از قلم انداخت.

دیدگاه کاربران