• واردات خودرو بدون سقف دلاري

تعرفه‌های مختلف برای قیمت‌های مختلف

واردات خودرو بدون سقف دلاری

4 تیر 1401 17:47

جلیل رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت، درباره تدوین آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که طبق آخرین اخبار، این آیین‌نامه در وزارت صمت تدوین شده و در نوبت تصویب در هیئت دولت است. 

شرط سقف دلاری از آینن نامه واردات خودرو حذف شده استوی توضیح داد که آیین‌نامه واردات خودرو 10 بند دارد و شرط سقف دلاری برداشته شده است‌. مقرر شده تا واردات خودرو با تعرفه انجام شود. در ضمن نظر نمایندگان مجلس نیز بر عدم وجود سقف برای واردات خودرو و کنترل شدن از طریق تعرفه واردات خودرو بود‌.

طبق گفته‌های وی، در این صورت خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی با تعرفه ‌کم‌تر و خودروهای گران با تعرفه بیش‌تری وارد می‌شوند. نظر مجلس این بود که خودروهای با حجم موتور پایین و کم‌مصرف، یعنی خودروهای اقتصادی کمتر از 10 هزار دلار، بین 5 الی 10 درصد و خودروهای 40 یا 50 دلاری بین 95 تا 100 درصد تعرفه بپردازند.

آقای رشیدی‌کوچی همچنین اشاره کرد که در تیرماه 1401 قرار است جلسه‌ای با وزیر صمت داشته باشد و درباره آیین‌نامه تدوین شده برای واردات خودرو بحث و تبادل نظر کنند. وی در پایان از تاخیر 3 ماهه در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو انتقاد کرد و افزود که تاخیر در تدوین آیین‌نامه‌ای که همه موارد آن مشخص است، جای نگرانی دارد؛ زیرا ممکن است مافیا در این مورد نفوذ کرده باشد.

پیش بینی قیمت خودرو

در مقاله پیش بینی قیمت خودرو عوامل مختلفی را با هم موشکافی می‌کنیم که هر کدام می‌توانند بر یک یا چند «بخش از بازار» اثر بگذارد و باعث کاهش قیمت خودرو یا حتی افزایش قیمت خودرو شوند.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران