• خودروي کوچک برقي بايک باو يوآنبائو

اعلان جنگ به وولینگ مینی EV

معرفی دو خودروی کوچک برقی توسط بایک

8 تیر 1401 15:32

در اوایل سال جاری میلادی، نمونه اولیه از یک خودروی کوچک شهری سه در به نام باو S3 توسط بایک به معرض نمایش درآمد، ولی اکنون نمونه نهایی از دو خودروی برقی، به صورت همزمان توسط این برند معرفی شده است.

درواقع شرکت بایک با معرفی این محصولات جدید، به پرفروش‌­ترین خودروی برقی در بازار خودروی چین یعنی وولینگ مینی EV اعلان جنگ داده، خودرویی که سال گذشته موفق به جلب نظر 426 هزار مشتری  شد. تولید هردو خودروی کوچک از مدتی پیش آغاز شده است.

معرفی BAW Change Mini EV

یکی از این خودروی دوقلوی ناهمسان، باو چانگه مینی - BAW Change Mini EV - است که بسیار به وولینگ می نی EV شباهت دارد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای این خودرو به ترتیب 2.998، 1.498، 1.585 و 2.050 متر اعلام شده است. سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و رینگ‌های 13 اینچی، از دیگر ویژگی­‌های این خودروی کوچک است.

خودروی کوچک برقی بایک باو چانگه مینی BAW Yuanbao

کابین باو چانگه مینی برای چهار سرنشین طراحی شده است، اما ردیف عقب بسیار کوچک بوده و بدون تا کردن صندلی‌­های عقب، از صندوق بار خبری نیست. تجهیزات رفاهی نیز به سیستم صوتی، تهویه و شیشه‌­های برقی محدود شده است.

قوای حرکتی BAW Change Mini EV از یک موتور برقی با 24 اسب‌­بخار قدرت و 74 نیوتن‌متر گشتاور تامین شده، که به باتری 9.9 کیلووات ساعت لیتیوم-فسفات متصل است. با توجه به ظرفیت پایین باتری، شعاع حرکتی براساس استاندارد NEDC به 116 کیلومتر محدود می­‌شود.

حداکثر سرعت این خودروی برقی 610 کیلوگرمی نیز 80 کیلومتر برساعت خواهد بود. قیمت باو چانگه مینی در محدوده 4200 تا 4900 دلار تعیین شده است.

معرفی BAW Yuanbao

مشتریانی که به دنبال خودرویی کامل‌تر باشند، می‌­توانند باو یوآنبائو - BAW Yuanbao - را انتخاب کنند، که از ساختار مشابه با باو چانگه مینی برخوردار شده است ولی امکانات و قدرت بیشتری در اختیار دارد.

چراغ‌های LED جلو ، ظاهر باو یوآنبائو را نسبت به همتای خود، متمایز کرده ضمن‌اینکه به لطف طراحی متفاوت سپر جلو، طول خودرو به 3.162 متر رسیده است.

خودروی کوچک برقی بایک باو یوآنبائو

در فضای کابین، با دو نمایشگر 10.25 اینچی مواجه هستیم که در زیر پوشش واحد قرار گرفته است. نمایشگر مرکزی از اینترنت بدون سیم و دوربین 360 درجه پشتیبانی می‌­کند، درحالی‌که سنسورهای عقب و روکش چرم با رنگ‌های روشن هم برای BAW Yuanbao درنظر گرفته شده است.

خروجی موتور برقی باو یوآنبائو به 27 اسب­‌بخار قدرت و 85 نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته و علاوه بر باتری 9.9 کیلووات ساعت، امکان انتخاب نمونه 13.6 کیلووات ساعت نیز فراهم شده است.

بسته به ظرفیت باتری، وزن BAW Yuanbao برابر با 693 یا 740 کیلوگرم خواهد بود، درحالی‌که شعاع حرکتی به 120 یا 170 کیلومتر می­‌رسد. حداکثر سرعت نیز نسبت به باو چانگه مینی افزایش یافته و به صد کیلومتر برساعت محدود شده است.

با توجه به موارد مذکور، باو یوآنبائو با قیمت 5100 الی 7500 دلار به فروش می‌رسد.

دیدگاه کاربران