پس از معرفی یک مدل کانسپت در نوامبر 2018، اکنون نسخه نهایی از فیات فستبک توسط شعبه برزیلی این برند ایتالیایی معرفی شده است، تا به جنگ رقبایی همچون فولکسواگن نیووس برود.
”یات فستبک احتمالاً در ماه اکتبر و به عنوان گرانترین محصول این برند در برزیل پس از فیات 500e، رونمایی خواهد شد.“فیات فستبک یک کراساور کوچک با فرم سقف خمیده است، که روی پلتفرم MLA مشترک با محصولاتی همچون فیات پالس شکل گرفته است، بنابراین انتظار داریم که با ابعاد مشابه با مدل مذکور در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها یعنی به ترتیب 4.1، 1.77، 1.57 و 2.53 متر مواجه باشیم. البته بعید نیست که بیرونزدگیهای بدنه فیات فستبک، بیشتر باشد.
با توجه به فرم سقف فیات فستبک، بعید است که گنجایش فضای بار این خودرو با محفظه بار 370 لیتری مدل پالس یکسان باشد.
بنا بر اخبار خودرو، فیات فستبک احتمالاً در ماه اکتبر و به عنوان گرانترین محصول این برند در برزیل پس از فیات 500e، رونمایی خواهد شد.
برخی شایعات از نصب پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 130 اسببخار قدرت یا 1.3 لیتری توربوشارژ به قدرت 185 اسببخار برای فیات فستبک خبر دادهاند، که به گیربکس CVT یا شش سرعته اتوماتیک متصل میشود.
فعلاً تصویری از فضای داخلی فیات فستبک منتشر نشده است ولی بعید نیست که با طرح شبیه به فیات پالس و مواردی همچون پشت آمپر 7 اینچی، نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی لمسی و کنترل مجزا برای تهویه مطبوع مواجه شویم.
دور از انتظار نیست که فیات فستبک در بازار اروپا نیز عرضه شود. البته حقیقت این است که فیات در آمریکای جنوبی نسبت به قاره سبز، تحرک بسیار بیشتری دارد، امری که برای طرفداران این برند اروپایی چندان خوشایند نیست.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com