• آکورا ARX-06 LMDh هايپرکاري براي شرکت در مسابقات استقامت

هایپرکاری برای شرکت در مسابقات استقامت

معرفی آکورا ARX-06 LMDh

29 مرداد 1401 16:07

آکورا ARX-06 که یک خودروی مسابقه‌­ای در رده Endurance یا استقامتی است، نوزدهم آگوست و در جریان گردهمایی Quail رونمایی شد. نخستین حضور آکورا ARX-06 در مسابقات نیز در رولکس 24 خواهد بود، که در ماه ژانویه و به عنوان بخشی از مسابقات دیتونا، برگزار می‌­شود.

آکورا ARX-06 LMDh روی شاسی طراحی شده توسط ORECA شکل گرفته است.بنابر اعلام آکورا، حروف ARX-06 در نام این خودروی مسابقه­‌ای ، مخفف عبارت خودروی مسابقه‌­ای آزمایشی آکورا از نسل ششم است. همانطور که از نام این خودرو دریافت می­‌شود، آکورا ARX-06 LMDh قدم در مسیری گذاشته که با قهرمانی این برند در IMSA Dpi در سال‌های 2019 و 2020 آغاز شده و با چند پیروزی در Rolex 24 دیتونا سال‌های 2021 و 2022 ادامه یافته است.

نیروی حرکتی آکورا ARX-06 از پیشرانه 2.4 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ با کد فنی AR24e تامین شده، که 671 اسب‌­بخار قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. این پیشرانه تا ده هزار دور در دقیقه دوران می‌کند و با سوخت‌های کربنی هم سازگار است.

آکورا ARX-06 LMDh هایپرکاری برای شرکت در مسابقات استقامت

به علت قوانین مسابقات، ژنراتور یونیت Bosch Motor و مجموعه باتری Williams Advanced Engineering در آکورا ARX-06 به کار گرفته شده است، هرچند که خودروساز ژاپنی برای اطمینان از سازگاری این اجزای مربوط به سیستم هیبرید با پیشرانه درون­‌سوز، تغییرات نرم‌­افزاری لازم را اعمال کرده است.

چراغ‌های دیلایت آکورا ARX-06 در بالای ورودی هوای بزرگ قرار گرفته، درحالی‌که باله سقفی بزرگ هم کابین را به باله عقب متصل کرده است.

یکی از مراحل توسعه طراحی آکورا ARX-06، تولید تصاویر کامپیوتری واقعیت مجازی بوده، که امکان آشنایی رانندگان با این خودرو را فراهم کرده است. یکی از نتایج این کار، پیشنهاد انتقال آینه­‌های جانبی به پشت گلگیرهای جلو از سوی رانندگان بوده که در نهایت باعث افزایش دید و بهبود آیرودینامیک شده است.

براساس قوانین مسابقات، شرکت‌­کنندگان تنها از میان چهار شاسی امکان انتخاب دارند، اما اجازه دارند که چهره خودروها را براساس سایر محصولات خود طراحی کنند. آکورا هم برای تامین شاسی ARX-06 به ORECA مراجعه نموده، شرکتی که قبلاً زیرساخت ARX-05 Dpi را تامین کرده بود.

آکورا ARX-06 LMDh هایپرکاری برای شرکت در مسابقات استقامت

آقای دیوید سالترس که مدیریت بخش توسعه خودروهای مسابقه‌­ای هوندا را برعهده دارد، چالش رقابت با خودروهای پورشه، جنرال موتورز و ب ام و در مسابقات IMSA را گامی بزرگ برای آکورا دانسته که به افزایش دانش این شرکت یاری خواهد رساند.

دو تیم Wayne Taylor و Meyer Shank در مسابقات سال 2023 از آکورا ARX-06 استفاده خواهند کرد. این خودرو در سال 2023 با رقبای خود از برندهایی مطرح همچون پورشه LMDH 963، کادیلاک GTP و فراری LMH روبرو خواهد شد.

دیدگاه کاربران