• چري اکسيد يائوگوانگ Exeed Yaoguang
  • چري اکسيد يائوگوانگ Exeed Yaoguang

جانشینی برای مدل TXL

معرفی اکسید یائوگوانگ

8 دی 1401 13:17

برند اکسید به عنوان یکی از زیرمجموعه­‌های گروه چری، چند ماه پیش یک کانسپت آتلانتیکس را رونمایی کرد. اکنون نسخه نهایی این کراس‌­اور با نام اکسید یائوگوانگ - Exeed Yaoguang - معرفی شده است و برای ورود به بازار آماده می­‌شود. انتظار می‌­رود که در صورت صادرات این خودرو به خارج از چین، نام دیگری برای آن انتخاب شود.

طراحی اکسید یائوگانگ

گذشته از مسئله نام‌گذاری، یائوگوانگ با چراغ‌های باریک جلو، جلوپنجره بدون حاشیه با اجزای لوزی‌شکل و دستگیره مخفی شونده درها، زبان طراحی جدید برند اکسید را به معرض نمایش گذاشته است.

چری اکسید یائوگوانگ Exeed Yaoguang

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای اکسید یائوگانگ به ترتیب 4.781، 1.92، 1.671 و 2.815 متر اعلام شده است، که 35 و 15 میلیمتر افزایش در عرض و فاصله محورها و 59 میلیمتر کاهش در ارتفاع را نسبت به اکسید TXL نشان می‌­دهد.

بنابر اعلام سازنده، 85 درصد سازه اصلی از جنس فولاد مقاومت بالا ساخته شده است. بدنه این خودرو روی رینگ‌های 18 تا 20 اینچی قرار می­‌گیرد.

کابین و امکانات اکسید یائوگانگ

به عنوان نخستین محصول روی پلتفرم M3X M A 2.0، از فناوری‌هایی همچون کمک­‌فنرهای تطبیق‌­پذیر در سه حالت راحت، اسپرت و استاندارد، سیستم ترمز سیمی از برند بوش، سطح 2 سامانه خودران شامل کروزکنترل تطبیق‌­پذیر و حسگر تابلوخوان و هفت حالت رانندگی برخوردار شده است.

چری اکسید یائوگوانگ Exeed Yaoguang

زیرپایی تاشو برای سرنشین جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو که روی درها نصب شده، باز شدن قفل داخلی درها از طریق دکمه، دو نمایشگر 12.3 اینچی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، گرمکن و روکش چرم ناپا برای تمام صندلی‌ها، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما،سیستم صوتی Sony و سقف پانوراما از مهمترین امکانات رفاهی موجود در کابین به شمار می­‌آید.

مشخصات فنی اکسید یائوگانگ

اکسید یائوگانگ فقط با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TGDI با 261 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور قابل سفارش است. برخلاف وعده قبلی چری مبنی بر تجهیز اکسید یائوگانگ به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک، این خودرو همچون سایر محصولات اکسید، با جعبه‌دنده دوکلاچه هفت سرعته عرضه می‌شود، که نیروی پیشرانه را به محور جلو یا هر دو محور انتقال می­‌دهد. حداکثر سرعت نیز 205 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

قیمت اکسید یائوگانگ

اکسید یائوگانگ در چین با قیمت 24 الی 32 هزار دلار به فروش می‌­رسد. ظاهرا این خودرو از اواخر سال 2023 به روسیه هم صادر خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران