• کانسپت جيپ اونجر 4x4

کانسپتی با دو موتور برقی

معرفی جیپ اونجر 4x4

26 مهر 1401 11:28

جیپ بدون سامانه چهارچرخ محرک، به یک پروژه ناتمام شباهت دارد. به همین دلیل استلانتیس به عنوان مالک این برند آمریکایی، تصمیم گرفته این کمبود را در یکی از محصولات خود به نام اونجر برطرف کند و با تجهیز این مدل به چیدمان 4x4، عملکرد آن را بهبود ببخشد.

جیپ با معرفی کانسپت اونجر 4x4، از برنامه آینده خود برای بهبود عملکرد این کراس‌اور برقی خبر داده است.جیپ اونجر 4x4 به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 به نمایش درآمده و به واسطه رنگ جدید بدنه، جزئیات آبی رنگ، چراغ‌های LED روی سپر جلو، ریل سقفی، رینگ‌های متفاوت با تایرهای چهار فصل و گلگیرهای برآمده، از مدل استاندارد متمایز شده است.

جیپ اونجر در نسخه استاندارد به یک موتور برقی با 154 اسب­‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که روی محور جلو نصب می‌­شود. هرچند جیپ از اعلام مشخصات فنی اونجر 4x4 خودداری نموده است، اما براساس آنچه در سایت motor1.com آمده است، احتمالاً تجهیز این خودرو به سامانه چهارچرخ محرک از طریق نصب یک موتور اضافه روی محور عقب حاصل شود.

اگر این حدس درست باشد، 300 اسب­‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار جیپ اونجر 4x4 قرار خواهد گرفت، که برای خودرویی به طول 4.08 متر، رقمی هیجان‌­انگیز به نظر می­‌رسد.

کانسپت جیپ اونجر 4x4

این احتمال وجود دارد که باتری 54 کیلووات ساعت متعلق به جیپ اونجر استاندارد در نسخه 4x4 هم نصب شود. شعاع حرکتی ترکیبی حاصل از این مجموعه در مدل استاندارد، 400 کیلومتر براساس استاندارد WLTP اعلام شده است، که مطمئناً در نسخه 4x4 تکرار نمی­‌شود. جیپ اونجر استاندارد می‌­تواند با یک بار شارژ، 550 کیلومتر مسافت در معابر شهری را بپیماید که به علت افزایش وزن اونجر 4x4، این رقم نیز در دسترس نخواهد بود. براساس اعلام جیپ، اتصال این مجموعه باتری به جریان 100 کیلووات در مدت 3 دقیقه، نیروی لازم برای پیمایش 30 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

زوایای حمله و خروج جیپ اونجر 4x4 به 21 و 34 درجه رسیده است و فاصله از سطح زمین نیز 200 میلی‌متر خواهد بود.

کانسپت جیپ اونجر 4x4

معلوم نیست که با نصب پیشرانه در محور عقب برای اونجر 4x4، تاثیر منفی بر فضای بار داشته باشد. اما نسخه استاندارد این خودرو در بخش عقب 380 لیتر و در زیر کاپوت، 34 لیتر فضا برای قرار دادن لوازم مهیا کرده است.

برخلاف انتظار، جیپ برنامه‌­ای برای عرضه اونجر 4x4 در آمریکای شمالی ندارد. البته مدل‌های بزرگتر ریکان و واگونییر S از سال 2024 در این کشور تولید و عرضه خواهند شد.

دیدگاه کاربران