• خودروي پرنده ايکس پنگ Aero HT
  • خودروي پرنده ايکس پنگ Aero HT

تحقق آرزوها نزدیک است؟

پرواز آزمایشی خودروی پرنده ایکس پنگ Aero HT

14 آبان 1401 15:47

در طول قرن‌های گذشته، بارها ورود خودروهای پرنده اشتباها پیش‌بینی شده است؛ اما در سال‌های اخیر، با رواج خودروهای الکتریکی، ایده خودروهای پرنده بار دیگر قوت گرفته است. شرکت‌هایی مانند Xpeng چین نیز قصد دارند تا منابع را به این پروژه‌ها اختصاص دهند. آن‌ها حتی شرکتی جداگانه با نام Xpeng HT تاسیس کرده‌اند، که فقط بر طراحی و ساخت وسایل نقلیه الکتریکی با حرکت عمودی تمرکز دارد.

هنوز کامل مشخص نیست که آیا Xpeng قصد دارد این خودروی پرنده را به تولید برساند یا تنها یک نمونه برای توسعه و جمع‌آوری اطلاعات است.اکنون این شرکت، ویدیویی از اولین پرواز پروتوتایپ خود را منتشر کرده است. این ویدیو منسوب به اولین پرواز ایکس پنگ Aero HT است. در این ویدیو، ایکس پنگ Aero HT از آشیانه بیرون می‌آید و وزن می‌شود؛ مشخص می‌شود که وزن آن کم‌تر از ۲ تن است. سپس هشت روتور بزرگ به حرکت درمی‌آیند

این تست به آرامی انجام شد و فرود آن موفقیت‌آمیز بود‌. این شرکت اشاره کرد که یک یا چند روتور را در طول پرواز متوقف کرده تا متوجه شود اگر زمانی یک یا چند روتور از کار افتاده شوند، عملکرد آن چگونه خواهد بود.

اگر فکر می‌کنید این یک خودروی معمولی است که پهبادی به سقف آن بسته شده، دقیقا درست است. هنگامی که راننده قصد داشته باشد این خودرو را در جاده براند، بازوهای پهباد کاملاً جمع می‌شوند.

خودروی پرنده ایکس پنگ Aero HT

طبق گفته Xpeng، در این خودرو نیز، حتی هنگام پرواز، از فرمان استفاده می‌شود؛ بنابراین، راندن آن در هوا چندان متفاوت با جاده نیست. راننده این خودروی پرنده، به جزء فرمان، از یک اهرم در سمت راست استفاده می‌کند که خودرو در جهات مختلف جلو، عقب، بالا و پایین هدایت کند‌.

بدنه خودرو، کاملا استتار شده است. هنوز کامل مشخص نیست که آیا Xpeng قصد دارد این خودروی پرنده را به تولید برساند یا تنها یک نمونه برای توسعه و جمع‌آوری اطلاعات است.

آن طور که در سایت insideevs.com آمده، این شرکت اعتراف می‌کند که فرستادن یک وسیله نقلیه دو تنی به هوا، بسیار دشوار است و اکنون نمی‌تواند بیش از چند ده مایل را با یک بار شارژ طی کند؛ اما این پرواز موفقیت‌آمیز بوده و شرکت خوش‌بین است که می‌تواند اولین خودروی پرنده جهان را ارائه دهد‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران