• دراکو دارگون کراس‌اوري برقي با درهاي پروانه‌اي
  • دراکو دارگون کراس‌اوري برقي با درهاي پروانه‌اي

کراس‌اور برقی قدرتمند با درهای پروانه‌ای

معرفی دراکو دارگون

28 آبان 1401 16:46

به نظر می‌­رسد که درهای گالوینگ، جدیدترین نوآوری باشد که باید به مشاهده آن در شاسی­‌بلندهای سریع و برقی عادت کنیم.

تمام مواردی که در جمله قبلی بکار بردیم، در خودروی جدیدی به نام دراکو دراگون - Drako Dragon - موجود است؛ محصولی از یک برند نوپا که در سال 2020 هم یک سواری اسپرت به نام دراکو GTE EV را رونمایی کرد.

طراحی دراکو دراگون

دراکو دراگون یک کراس‌­اور دو در با ظرفیت 5 نفر است، که با درهای بالارونده طراحی شده است تا سرنشینان عقب هم از بابت ورود به کابین با مشکل روبرو نباشند.

دراکو دارگون کراس‌اوری برقی با درهای پروانه‌ای

بنابر اعلام دراکو، دراگون نخستین خودروی شاسی­‌بلند با ساختار فیبرکربنی است. استفاده از این ماده مقاوم، افزایش استحکام و کاهش 50 درصدی وزن را به همراه داشته، به نحوی که وزن این خودرو به 2.2 تن محدود شده است. قبول داریم که نمی­‌توان دراکو دراگون را خودرویی سبک دانست، ولی توجه داشته باشید که وزن این خودرو از تسلا مدل X Plaid با قدرت و شعاع حرکتی کمتر، به مراتب سبک‌تر است.

فرم بدنه دراکو دراگون توسط مهندسان ایتالیایی و به نحوی طراحی شده است، که شایسته خودرویی نیرومند، آیرودینامیک و جالب توجه باشد. در نمای جلو می­‌توان شباهت به کانسپت دوج چارجر دیتونا SRT را تشخیص داد درحالی‌که چندین مسیر برای عبور هوا از بخش‌های مختلف بدنه هم جالب است.

دراکو دارگون کراس‌اوری برقی با درهای پروانه‌ای

سخنگوی دراکو موتورز به نشریه motor1.com اطمینان داده است، که در کشورهایی که استفاده از دوربین به جای آینه جانبی ممنوع باشد، این شرکت به نصب آینه اقدام خواهد کرد.

کابین و امکانات دراکو دراگون

در فضای کابین دراکو دراگون با صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مرکزی 17.1 اینچی لمسی و تعدادی دکمه روی فرمان، مواجه هستیم. سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب هم قابل سفارش است، ضمن ­این‌که دو نمایشگر کوچک در دو طرف داشبورد، در نقش آینه­‌های جانبی ظاهر شده است.

دراکو دارگون کراس‌اوری برقی با درهای پروانه‌ای

مشخصات فنی دراکو دراگون

نیروی محرکه دراکو دراگون از چهار موتور برقی تامین شده است، که هریک از آن‌ها روی یک چرخ قرار دارد. این مجموعه که قبلاً در GTE EV نصب شده بود، قدرتی در حدود 2 هزار اسب‌­بخار در اختیار دراکو دراگون قرار داده است، تا بتواند ظرف تنها 1.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد.

دراکو دارگون کراس‌اوری برقی با درهای پروانه‌ای

از ظرفیت مجموعه باتری اطلاعی نداریم ولی آنطور که دراکو موتورز خبر داده، با اتصال به جریان 500 کیلووات می‌­توان نیروی لازم برای پیمایش 80 درصد از شعاع حرکتی را ظرف 10 دقیقه به دست آورد. با استناد به ارقامی که سازنده اعلام نموده است، می‌­توان شعاع حرکتی این خودرو را در حدود 670 کیلومتر تخمین زد.

یک ECU چندهسته­‌ای مرکزی به کمک سیستم عامل Drako DriveOS، مدیریت تمام عملیات اجرایی در این شاسی‌­بلند برقی را برعهده دارد.

قیمت و برنامه عرضه دراکو دراگون

دراکو برای تولید سالیانه 5 هزار دستگاه دراگون در ایالات متحده با قیمت پایه 290 هزار دلار برنامه­‌ریزی کرده است، هرچند که تحویل خودروها به مشتریان، زودتر از سال 2026 آغاز نخواهد شد.

پذیرش سفارش برای دراکو دراگون آغاز شده ضمن ­این‌که این خودرو از 18 تا 27 نوامبر، در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2022 در معرض نمایش قرار دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران