• جريمه نصب حفاظ ايمني براي کاميون

آخرین مهلت رانندگان: اول دی‌ماه!

جریمه نصب حفاظ ایمنی برای کامیون

19 آذر 1401 10:53

آخرین مهلت رانندگان: اول دی ماه!

آذر 1401: سرهنگ ارسلان سرمدی، جانشین رئیس پلیس‌راه استان همدان، با اشاره به بالا بودن ارتفاع کامیون‌ها و افزایش مرگ در سوانح رانندگی، گفت کامیون‌داران  تا تاریخ ۳۰ آذرماه امسال مکلفند تا حفاظ را روی خودرو خود نصب کنند. پس از تاریخ یاد شده، اجازه تردد به خودروهای بدون حفاظ داده نمی‌شود. وی توضیح داد باید قسمت جلو، عقب و پهلوهای کامیون به حفاظ مجهز شود تا در صورت بروز سوانح، خودروی سواری زیر چرخ های کامیون قرار نگیرد. 

بر اساس گفته‌های وی، شرکت های کاربری‌ساز ساخت حفاظ برای کامیون‌ها را بر عهده دارند و آدرس این قبیل شرکت ها در اتحادیه کامیون‌داران است. 

سرهنگ سرمدی تاکید کرد از یکم دی ماه امسال، ماموران پلیس‌راه در صورت مشاهده کامیون‌های بدون حفاظ ایمنی، ضمن جریمه خودرو، به علت داشتن نقص فنی از تردد آن جلوگیری می‌کنند. ضمنا اتحادیه های باربری اجازه تحویل بار به کامیون های بدون حفاظ را ندارند. 

الزامی شدن نصب حفاظ ایمنی کامیون

آذر 1401: سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، درباره تصادفات خودرو سواری با کامیون‌ها گفت که خودرو هنگام برخورد به زیر کامیون کشیده می‌شود و آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد. به همین خاطر در راستای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی، تدبیر جدیدی برای این دسته از کامیون‌ها اتخاذ شده و آن الزام نصب حفاظ ایمنی است. این طرح از اول دی ماه اجرا خواهد شد. 

وی اشاره کرد که این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌ها نیز به تصویب رسیده است. کامیون‌های مذکور باید از یک حفاظ ایمنی استفاده کنند که در صورت وقوع تصادف، از هدایت خودروی سواری به زیر کامیون جلوگیری شود. برآوردها نشان می‌دهد که از مجموع حدود 400 هزار دستگاه کامیون موجود در کشور، تقریباً 180 هزار دستگاه نیاز به نصب حفاظ ایمنی دارد که این موضوع از چندین ماه قبل به آنان اعلام شده است. 

بر اساس گفته‌های سردار حسینی، حدود سه ماه است که در مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه این موضوع دائما به رانندگان کامیون‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. لازم است تا سایر مسئولان نیز در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند. برای مثال، وزارت صمت باید مراکز مجاز نصب حفاظ ایمنی را تعیین و معرفی کند. ماموران پلیس راهور نیز این کامیون‌ها را رصد می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد که این موضوع در جدول جرایم موجود نیست. در چنین مواردی باید از طریق وزارت کشور درخواست کرد که مبلغ و کد جریمه تصویب و تعریف شود، که در خصوص نصب حفاظ ایمنی کامیون‌ها نیز مکاتبات و مراحل قانونی در جریان است و تصمیمات بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد. در صورت تصویب کد و مبلغ جریمه، کامیون‌های فاقد این حفاظ، حتما جریمه نیز خواهند شد. 


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین اخبار خودروهای تجاری، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را باما بخوانید:

دیدگاه کاربران