• فورج ديزاين فراري 250GT برلينتا SWD
  • فورج ديزاين فراري 250GT برلينتا SWD
  • فورج ديزاين فراري 250GT برلينتا SWD

شاهکار فورج دیزاین با بدنه فیبرکربنی و پیشرانه V12 هیدروژنی

احیای فراری 250GT برلینتا SWD

7 دی 1401 14:13

فراری 250GT برلینتا SWD، یکی از زیباترین فراری‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. این کوپه در نمایشگاه پاریس سال ۱۹۵۹ معرفی شد و با چراغ‌های برجسته و کاپوت کشیده، بسیار مورد توجه قرار گرفت. اکنون فورج دیزاین - Forge Design -  این مدل را احیا کرده و ویژگی‌های مدرنی، مانند بدنه فیبرکربنی و پیشرانه V12 هیدروژنی، به آن افزوده است.

فورج دیزاین - Forge Design - فراری 250GT برلینتا SWD را احیا کرده و ویژگی‌های مدرنی، مانند بدنه فیبرکربنی و پیشرانه V12 هیدروژنی، به آن افزوده است.طبق برنامه‌های فورج دیزاین، پیشرانه V12 به جای بنزین، از هیدروژن استفاده می‌کند. جزئیات مربوط به این پیشرانه و تکنولوژی آن دردسترس نیست. امکان دارد که این ایده از تکنولوژی مشابه به کار رفته در تویوتا آمده باشد. این تکنولوژی تولید گازهای گلخانه‌ای را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

فورج دیزاین این محصول را Competizione Ventidue نامیده، که از نسخه Comp 61 مدل 250SWB الهام گرفته است. این مدل‌ها برای عملکرد بهتر هنگام مسابقه طراحی شده‌اند و بدنه‌های آلومینیومی نازک‌تر و سبک‌تر دارند. پیشرانه ارتقایافته آن، سرسیلندر جدید، کمپرسورهای بلند و ... دارد. شاسی Competizione Ventidue از آلومینیوم و فیبرکربن تشکیل شده است و پنل‌های بدنه نیز فیبرکربنی هستند.

طراحی Competizione Ventidue نیز، نسبت به 250GT برلینتا، ساده و مدرن است. برای مثال، فراری سپر را در گوشه‌های قسمت جلو اعمال نکرده است‌ که باعث می‌شود چهره خودرو ساده‌تر به‌نظر برسد. چراغ‌های جلو از LED تشکیل شده‌اند. فراری‌های کلاسیک، یک بند چرمی دارند که کاپوت را نزدیک به شیشه جلو نگه می‌دارد. پنجره عقب خودرو از جنس پلی‌کربنات است، که باعث کاهش وزن می‌شود.

فورج دیزاین فراری 250GT برلینتا SWD

رینگ‌های این مدل، از قطعات منیزیمی فراری Campagnolo Style الهام گرفته است. ترمزهای آن نیز AP Racing هستند.

لازم به ذکر است که Competizione Ventidue هنوز ساخته نشده است. بلکه فورج دیزاین این تصاویر را به عنوان «طرح‌ها و رندرهای تفکرآمیز» معرفی می‌کند. بازدیدکنندگان سایت می‌توانند علاقه خود به همکاری و یا نظراتشان را درباره این پروژه ثبت کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران