• جشن 110 سالگي استون‌ مارتين
  • جشن 110 سالگي استون‌ مارتين
  • جشن 110 سالگي استون‌ مارتين

معرفی خودروهایی که هنوز مخفی هستند

یک سال جشن برای 110 سالگی استون‌ مارتین

25 دی 1401 11:26

درست در 25 دی‌ماه سال 1219 (معادل 25 ژانویه 1913) لیونل مارتین و رابرت بامفورد با هم متحد شدند تا اولین خودروی استون‌ مارتین را بسازند. حالا به مناسبت صد و دهمین سالگرد این پیوند، این برند انگلیسی در حال برنامه‌ریزی جشنی یک ساله است.

به مناسبت 110 سالگی استون‌ مارتین، قرار است یک مدل جدید تولید محدود توسط این برند انگلیسی در اواخر سال جاری رونمایی شد.تصاویری از Valkyrie در کنار Razor Blade 1923 یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های مسابقه‌ای این برند هم منتشر شده است. گفته می‌شود سال 2023 به‌عنوان سال یادبود استون‌ مارتین معرفی می‌شود و خودروهای هیجان‌انگیزی طی 12 ماه آینده راهی بازار می‌شوند.

قرار است یک مدل جدید تولید محدود توسط استون‌ مارتین در اواخر سال جاری رونمایی شد. این برند هنوز جزئیاتی از خودروی فوق منتشر نکرده است؛ بنابراین نمی‌دانیم که این مدل عرضه محدود بر اساس والکایری است یا یک نسخه دیگر. احتمال دارد خودروی فوق کاملاً متفاوت باشد چراکه شرکت به مدل‌های کم‌تیراژی مانند استون مارتین ولکان و استون مارتین ویکتور تک محصول نیز علاقه دارد.

امسال هم‌چنین شاهد اولین بخش از برنامه نسل بعدی اسپرت‌های شرکت خواهیم بود، که نشان می‌دهد استون‌ مارتین علاوه بر تمرکز روی لوکس‌گرایی به عملکرد بالا و کیفیت رانندگی نیز بیش از پیش اهمیت می‌دهد. البته این یکی نیز هنوز مخفی نگه داشته شده است. با این حال مطمئن هستیم که مدل DBS 770 Ultimate به این زودی‌ها معرفی نمی‌شود. این شرکت احتمالاً در آینده نزدیک Valhalla را رونمایی می‌کند.

استون‌ مارتین والهالا

استون مارتین والهالا در میانه سال 2019 با کانسپت AM-RB 003 معرفی شد. در ابتدا گفته شد که پیشرانه آن 3 لیتری V6 دو توربو است. با این حال نسخه تولیدی دارای یک پیشرانه 4 لیتری V8 با میل‌لنگ تخت خواهد بود. این سوپراسپرت هیبریدی پلاگین با قدرت ترکیبی بیش از 1000 اسب‌بخار برای شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای و سرعت نهایی 350 کیلومتر برساعتی خود را آماده می‌کند.

شرکت قصد دارد فقط 999 دستگاه از آن بسازد. خودرویی که شاسی آن فیبر کربنی است تا وزن خالص را به کمتر از 1550 کیلوگرم کاهش دهد. پیشرانه آن تا 7200 دور در دقیقه را تحمل می‌کند و در صورت استفاده از قوای محرکه درون‌سوز به‌تنهایی 800 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

غیر از رونمایی از این دو خودرو، شرکت 110 سالگی خود را در جریان گرندپری انگلستان جشن خواهد گرفت. هم‌چنین برنامه‌هایی برای جشنواره سرعت گودوود و پیبل بیچ و سایر رویدادها نیز در نظر گرفته شده است. بد نیست بدانید طی 110 سال اخیر استون‌ مارتین توانسته بیش از 110 هزار خودرو در بازارهای جهانی بفروشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران