• نمايشگاه موتورسيکلت 1402 تک‌تاز موتور روان سيکلت
  • نمايشگاه موتورسيکلت 1402 تک‌تاز موتور روان سيکلت
  • نمايشگاه موتورسيکلت 1402 تک‌تاز موتور روان سيکلت

نمایشگاه موتور تهران: از سوزوکی تا اسکوتر برقی

رونمایی موتورسیکلت های جدید تکتاز موتور و روان‌ سیکلت

24 دی 1402 11:42

محصولات تکتاز موتور در نمایشگاه موتور 1402

شرکت تکتاز و زیر مجموعه این شرکت، روان سیکلت با محصولاتی جدید در نمایشگاه موتورسیکلت 1402 حاضر شدند. مشخصات فنی و عکس‌های این مدل‌ها را با هم نگاهی می‌اندازیم.

موتورسیکلت روان سیکلت CL 150V

CL 150 یکی از موتورهای مشابه کلیک است، که پیشرانه‌ای 149 سی‌سی با همراهی گیربکس اتوماتیک CVT دارد. این موتورسیکلت مجهز به استارت بدون کلید است و دو ریموت به همراه دارد، نمایشگر CL 150 روان سیکلت دیجیتالی و سنسور جک به همراه این مدل ارائه می‌شود. ظرفیت مخرن سوخت 5.5 لیتر و مجهز به ترمز دیسکی در جلوست.

موتورسیکلت تکتاز TK 125

TK 125 یک موتورسیکلت شهری مشابه CDI هاست که مجهز به پیشرانه‌ای 124 سی سی و گیربکسی 4 دنده است. امکان انتخاب استارت برقی برای این موتورسیکلت، به همراه ترمز دیسکی چرخ جلو و مخزن سوخت 9.2 لیتری برای این موتورسیکلت فراهم است.

موتورسیکلت تکتاز CG 150

CG 150 یک موتورسیکلت شهری مشابه CDI هاست، که مجهز به پیشرانه‌ای 149 سی سی و گیربکسی 5 دنده است. از مهمترین مشخصات این موتورسیکلت می‌توان به استارتر برقی، ترمز دیسکی روی چرخ جلو و مخزن سوخت 9.2 لیتری اشاره کرد.

موتور سیکلت روان سیکلت QM 200

QM 200 یک موتور سیکلت دوئال- اسپرت با پیشرانه‌ی 200 سی سی روغن خنک است. انتخاب استارت برقی برای این موتور سیکلت فراهم بوده و ترمزهای دیسکی روی دو چرخ، تعلیق تلسکوپی معکوس در جلو و سوئینگ آرم در عقب با کمک قابل تنظیم برای QM 200 ارائه می‌شود. روان سیکلت QM 200 مجهز به مخزن سوخت 11 لیتری و گیربکس 5 دنده است.

موتورسیکلت تکتاز E1

E1 یک اسکوتر تمامی برقی از شرکت تکتاز موتور است، که به یک موتور برقی 3000 وات مجهز است و پک باتری 60 ولت و 35 آمپر مجهز است، که توانایی پیمایش 70 کیلومتر را برای آن به ارمغان می‌آورد. یک بار شارژ کامل این باتری 6 ساعت طول خواهد کشید (با شارژر سریع 3 ساعت) و قابلیت نصب دو پک باتری را هم دارد.

موتورسیکلت تکتاز E2

E2 یک اسکوتر تمامی برقی از شرکت تکتاز موتور است، که به یک موتور برقی 3000 وات مجهز شده و با پک باتری 64 ولت و 42 آمپر، توانایی پیمایش 90 کیلومتر را دارد. یک بار شارژ کامل این باتری 6 ساعت طول خواهد کشید و قابلیت نصب دو پک باتری را هم دارد.

موتورسیکلت تکتاز ADV 150

ADV 150 یک اسکور طرح ADV است، که به پیشرانه‌ 150 سی سی 12.1 کیلوواتی و 14.6 نیوتن متری مجهز شده. از امکانات این اسکوتر می‌توان به استارت بدون کلید، شارژر USB و نمایشگر دیجیتال اشاره کرد. ترمزهای ADV 150 تکتاز در عقب و جلو دیسکی بوده و به سیستم ABS در دوچرخ مجهز است، همچنین مخزن سوخت این موتورسیکلت 9.3 لیتر است.

موتورسیکلت هارتفورد VR 230

هارتفورد VR 230 موتورسیکلتی دوئال-اسپرت است، که مجهز به پیشرانه‌ای ساخت شرکت هارتفورد بوده که حجمی برابر با 230 سی سی دارد. این موتورسیکلت مجهز به ترمز دیسکی روی هر دو چرخ، تعلیق تلسکوپی معکوس در جلو و سوئینگ آرم با کمک قابل تنظیم در عقب است. همچنین مخزن سوخت این موتور سیکلت 12 لیتر و داری گیربکس 5 سرعته است.

محصولات تکتاز موتور در نمایشگاه موتور 1401

تک‌تاز موتور یکی دیگر از برندهای صاحب‌نام بود، که در نمایشگاه موتورسیکلت 1401 با انواع موتورهای وارداتی و تولیدی درخشان ظاهر شده بود

موتورهای سوزوکی در غرفه تک‌تاز موتور

تک‌تاز موتور در غرفه‌اش سوزوکی‌ها را به صف کرده بود و با وجود حضور تنها سه مدل از این برند، حسابی توجه حاضرین را جلب کرده بود. سوزوکی اینازوما GW 250، سوزوکی GSX 250R و سوزوکی V-STORM 250 که هر سه با پیشرانه‌ای 2 سیلندر 250 سی‌سی SOHC و آب خنک است.

در نمایشگاه نه خبری از سوزوکی جیکسر 150 بود و نه خبری از اسکوترهای سوزوکی مثل بِرگمن (BURGMAN)، اَوِنیس (AVENIS) و آدرس که با توجه به بازار فعلی استعداد خوبی برای فروش خواهند داشت، اما تا بحال پایشان به ایران باز نشده است.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 غرفه تک تاز موتور سوزوکی

گل سرسبد سوزوکی‌ها یک نمونه V-STORM بود که با تمامی لوازم کافی برای جهانگردی تجهیز شده بود، از باکس‌های مخلف و مخزن سوخت و آب اضافی گرفته تا گارد و محافظ برای این‌که به همسفرتان صدمه‌ای وارد نشود.

اسکوترهای برقی در غرفه تک‌تاز موتور

تک‌تاز اسکوترهای برقی E1 و E2 3000 وات را به نمایشگاه آورده بود که با باتری قابل شارژ به صورت مجزا و توان معقول پیشرانه برقی از اسکوترهای کارآمد برقی موجود در بازار هستند.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 تک‌تاز موتور اسکوترهای برقی

به طور کلی تمامی واردکنندگان/تولیدکنندگان موتورسیکلت حداقل یک محصول برقی هم ارائه می‌کنند، اما بحث زیر ساخت برای تسهیل استفاده از برقی‌ها مشکل اصلی به حساب می‌آید. نبود فضای شارژ عمومی و محل پارک مناسب برای موتورسیکلت‌های برقی (که کمتر از 100 کیلو وزن دارند و راحت‌تر سرقت می‌شوند) جزء مشکلاتیاست که مالکین با آن‌ها روبرو هستند.

موتورهای تولیدی تک‌تاز موتور و روان‌ سیکلت

مانند همه موتورسازان، تک‌تاز هم مدلی کپی از هوندا کلیک تولید می‌کند، اما تحت عنوان زیر شاخه خود روان سیکلت و با نام CL150، این محصول تک‌تاز هم مانند دیگر کپی‌ها از هوندا کلیک به پیشرانه‌ای 150 سی‌سی و انتقال قدرت CVT مجهز است. دیگر اسکوتر بنزینی این شرکت هم کپی دیگری است از هوندا ADV150 است با همین نام، که در انتهای غرفه تک‌تاز موتور/روان‌سیکلت در کنار روان‌ سیکلت QM200 (دوئال-اسپرت) قرار گرفته بود. روان سیکلت QM200 شاخص‌ترین محصول این برند در بازار است و نسبت به طرح CRF های دیگر از مقبولیت و رونق بیشتری در بازار برخوردار است.

نمایشگاه موتورسیکلت 1401 روان سیکلت

در نهایت شرکت تک‌تاز یکی از مونتاژگران و تولیدکنندگان قدیمی موتورسیکلت در ایران به شمار می رود که سهم خوبی از بازار در کلاس استریت‌های طرح CDI را در اختیار دارد و خریداران با خیالی کمی آسوده‌تر این مدل‌ها را خریداری می‌کنند. اما خالی بودن سبد محصولاتش از دیگر موتورسیکلت‌های استریت مانند طرح پالس (پولسار) و طرح بوکسر کمی عجیب به نظر می‌رسد و در نمایشگاه امسال هم خبری از این مدل‌ها در غرفه تک‌تاز نبود.


معرفی شرکت تکتاز موتور

شرکت تک‌تاز موتور در سال ۱۳۷۵/۱۲/۱۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی این شرکت در تهران – خیابان میرداماد پ قرار دارد. همچنین واحد فروش و خدمات بعد از فروش این شرکت با بیش از ۱۱۰ نماینده فروش و خدمات بعد از فروش در سراسر کشور است.

واحد بازرگانی خارجی  تکتاز موتور که تامین CKD را از شرکت‌های خارجی و واحد بازرگانی داخلی که سفارش و تامین قطعات ساخت داخل را برعهده دارد در دفتر مرکزی حضور دارد. همینطور کارخانه تک‌تاز موتور در سال ۱۳۷۷ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع در منطقه صنعتی قزوین در ۱۳۰ کیلومتری شهر تهران راه اندازی شد.

دیدگاه کاربران