• مزدا 3 پريميوم اديشن

دومین وارد‌کننده مزدا 3 در ایران

بررسی مزدا 3 پریمیوم ادیشن 2024 آفتاب خودرو

23 تیر 1403 13:54

کاتالوگ مزدا 3 وارداتی آفتاب خودرو

تیر 1403: پس از آنکه شرکت بی‌ام کارز (BM Cars) از زیرمجموعه‌های بهمن موتور، برای واردات نسل جدید مزدا 3 اعلام آمادگی کرد، حالا دومین عرضه‌کننده این خودروی ژاپنی نیز مشخص شده است. شرکت آفتاب خودرو، به تازگی پارت اول مزدا 3 مدل 2024 را (به تعداد تقریبی 200 دستگاه) خریداری کرده و از نیمه دوم سال 1403 آنها را به بازار کشورمان عرضه می‌کند.

کاتالوگ مزدا 3 پریمیوم ادیشن (PDF)

گفتنی است همه نسخه‌های خریداری شده از مزدا 3، از تیپ «پریمیوم ادیشن» هستند و در کارخانه مشترک چانگان-مزدا در شهر نانجینگ در کشور چین، تولید شده‌اند.

تغییرات مزدا 3 مدل 2024

نسل چهارم مزدا 3 اواخر سال 2018 معرفی شد و سپس اولین فیس‌لیفتش را در بهار 1402 تجربه کرد و با مدل 2024 به بازار جهانی برگشت. البته برخلاف اکثر رقبا، مزدا معمولاً از فیس‌لیفت‌های سنگین در اواسط دوره تولید خودرو دوری می‌کند و مزدا 3 مدل 2024 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو، شامل رنگ‌های جدید و چند به‌روزرسانی در بخش فنی و هم‌چنین ارتقا در داخل کابین است.

مزدا 3 مدل 2024 حالا با رنگ سرامیکی متالیک و صفحه نمایش 10.25 اینچی معرفی شده است. این نمایشگر کمی بزرگ‌تر از نسخه 8.8 اینچی قدیمی است، که حالا به پورت USB تایپ C هم مجهز شده است. علاوه بر این، سیستم شارژ بی‌سیم تلفن همراه نیز در این خودرو به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

مزدا سیستم‌های ایمنی را با تعبیه یک قابلیت جدید ارتقا داده است. این یک هشدار بی‌توجهی است که می‌تواند در زمانی که حواس راننده پرت می‌شود، یک آلارم صوتی و هم‌چنین یک پیام خطا روی نمایشگر منتشر کند.

امکانات مزدا 3 پریمیوم ادیشن

براساس اطلاعات رسمی از سوی شرکت آفتاب خودرو و کاتالوگ رسمی مزدا 3 پریمیوم ادیشن، این خودرو با تجهیزات و امکانات زیر عرضه می‌شود:

. نمایشگر 10.25 اینچی مرکزی
. اپل کارپلی و اندروید اتو
. کی‌لس استارتر
. هشدار نقاط کور و ترافیک جلو
. سیستم پایش رفتار و تشخیص خستگی راننده
. ایربگ جلو و جانبی
. دستیار هوشمند سرعت
. سنسور باد تایر
. تابلوخوان
. هشدار رانندگی بین خطوط
. دستیار حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری
. شارژر وایرلس
. شیفتر روی فرمان
. کروز کنترل
. تهویه اتوماتیک دوناحیه‌ای
. رینگ 18 اینچی
. دی‌لایت
. اتولایت
. گرمکن و حافظه آینه‌های جانبی
. سیستم سرگرمی Mazda Connect
. و ...

مشخصات فنی مزدا 3 آفتاب خودرو

مزدا 3 وارداتی آفتاب خودرو، از یک پیشرانه 2 لیتری نیرو می‌گیرد که با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. بنابراین 186 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این محصول 8.1 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن به 216 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بین 5.8 تا 6.6 لیتر تخمین زده شده است. 

شرایط فروش مزدا 3 وارداتی

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت آفتاب خودرو، شرایط فروش آن، قیمت مزدا و جدیدترین محصولات وارداتی این شرکت، و همچنین فروش مزدا در ایران، مقاله شرایط فروش آفتاب خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران