• دوران جديد چري با برند استرا Sterra

عرضه محصولات هیبریدی و برقی جدید

دوران جدید چری با برند استرا (Sterra)

20 فروردین 1402 10:41

دوران جدید چری با برند استرا (Sterra)

شرکت چری در جریان یک نشست خبری، از برنامه خود برای افزایش تنوع محصولات برقی و البته ساخت مدل‌های جدید تحت برند استرا (Sterra) خبر داده است.

نام این برند از عبارت Star Era یا دوران ستاره­‌ای برگرفته شده و قرار است محصولات برقی و هیبرید خود را براساس پلتفرم جدید E0X تولید کند. برای نخستین بار در میان محصولات چری، سیستم تعلیق بادی را در خودروهای این برند مشاهده خواهیم کرد. چری قصد دارد در آینده مدل‌های هیدروژن­‌سوز را نیز تحت برند استرا عرضه کند.

محصولات ساخته شده براساس این پلتفرم، به صورت دیفرانسیل-عقب یا دو دیفرانسیل خواهند بود و شعاع حرکتی 700 کیلومتر را ارائه خواهند کرد، که معادل با مصرف 12 کیلووات ساعت در صد کیلومتر است. قدرتمندترین خودرو در این سری، می‌­تواند ظرف کمتر از 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

استرا ES

اولین محصولات چری استرا

استرا ES به عنوان نخستین محصول از این برند تازه­ تاسیس، یک سدان بزرگ با طول، عرض و فاصله محوری 4.95، 1.96 و 2.9 متر است، که از اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد.

یک کراس‌­اور میان­‌سایز به نام استرا ET هم در سال 2024 عرضه می­‌شود. این خودرو در قالب یک کانسپت با شیشه­‌های دودی به نمایش درآمده است و فعلاً هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس قرار ندارد. چند کراس‌­اور و یک مینی ون هم در آینده نزدیک به جمع محصولات استرا اضافه خواهد شد.

استرا ET

ارتقای پیشرانه هیبرید چری

برنامه بعدی چری برای ساخت محصولات با نیروی محرکه برقی به نسل سوم سامانه هیبرید به نام C-DM مربوط می‌­شود. هنوز مشخص نیست که این سامانه تا چه حد با نمونه موجود در تیگو 7 و 8 هیبرید تفاوت دارد، اما به هرحال این سامانه در کنار پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 و 2 لیتری توربوشارژ قرار خواهد گرفت.

سامانه C-DM به هر دو صورت موازی و سری فعالیت می‌کند و با سیستم انتقال قدرت تک یا سه سرعته 1DHT یا 3DHT هماهنگ می­‌شود. حداکثر شعاع حرکتی در حالت برقی و هیبرید برای خودروهای مجهز به این سامانه هم به ترتیب 165 و 1400 کیلومتر اعلام شده است. قدرتمندترین مدل از این خودروها می­‌تواند ظرف 4.26 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

ارتقای پیشرانه هیبرید چری

4 مدل اولیه از خودروهای مجهز به سامانه هیبرید C-DM به معرض نمایش درآمده که سه تا از آن‌ها، نسخه جدید از  چری تیگو 9، اکسید یائوگوانگ و جتور تراولر هستند، اما چری TJ-1 را می‌­توان عضوی جدید بشمار آورد. در نهایت چری قصد دارد 25 مدل از محصولات خود را به سامانه C-DM مجهز کند.

در کنار این‌ها، سامانه خودران انحصاری چری به نام Chery Pilot 4.0 هم معرفی شده است.

iCar، برندی از چری برای عرضه خودروهای برقی

iCar، برندی از چری برای عرضه خودروهای برقی

البته این پایان ماجرا نیست زیرا چری قصد دارد یک برند جدید به نام iCar را در 16 آوریل معرفی کند. این برند هم تنها به عرضه خودروهای برقی می‌­پردازد.

سرمایه‌­گذاری چری در ساخت خودروهای برقی تا سال 2025 به صد میلیارد یوان (14.5 میلیارد دلار) می­‌رسد. تا آن زمان، تعداد افراد شاغل در مراکز علمی و فنی چری هم به 20 هزار نفر خواهد رسید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران