• بايک بيجينگ U5 پلاس

رونمایی اولین سدان دیار خودرو

بررسی بیجینگ یو 5 پلاس دیار خودرو (Beijing U5 Plus)

22 خرداد 1404 12:31

رونمایی بیجینگ U5 در نمایشگاه شیراز

خرداد 1404: حدود یکماه پس از مراسم تست درایو بیجینگ U5 پلاس که بصورت اختصاصی برای رسانه‌ها برگزار شد، حالا شرکت دیار خودرو در جریان نمایشگاه خودرو شیراز 1404 یکبار دیگر این محصول را رونمایی کرده است. اگر یادتان باشد، اولین رونمایی رسمی این خودرو در زمستان 1403 و در جریان نمایشگاه خودرو تهران برگزار شده بود.

بیجینگ U5 پلاس علی‌رغم داشتن پیشرانه تنفس طبیعی، اما سطح نسبتا خوبی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی را در اختیار مالکانش قرار می‌دهد. بنابراین در صورتیکه عرضه انبوه داشته باشد و خریدارانش درگیر مشکلات خدمات پس از فروش نیز نشوند، می‌تواند جایگاه خوبی را در بازار کشورمان بدست آورد اما در غیر اینصورت، تردیدهای زیادی برای موفقیت این خودرو در آینده، وجود خواهد داشت. گفتنی است علاوه بر بیجینگ U5 پلاس، برادران کراس‌اور این خودرو، یعنی مدل‌های X55 و X7 نیز در نمایشگاه شیراز حضور داشتند.

قیمت بیجینگ U5 پلاس چقدر است؟

اردیبهشت 1404: شرکت دیار خودرو در جریان مراسم معرفی بیجینگ یو پنج پلاس، قیمت تقریبی این خودرو را اعلام کرده است؛ محصول جدید دیار خودرو پس از مدل‌های بیجینگ X7 و سپس بیجینگ X55، سومین محصولی است که از برند بیجینگ توسط شرکت دیار خودرو، به بازار کشورمان معرفی می‌شود.

قیمت بیجینگ U5 پلاس حدود یک میلیاردو 350 تا یک میلیاردو 400 میلیون تومان اعلام شده و رقیب مستقیمی برای سدان‌های اقتصادی کشورمان، از جمله تارا اتوماتیک، شاهین پلاس اتوماتیک، جک جی4، اف‌ام‌سی 511 و همچنین آریزو 5 اف‌ال محسوب می‌شود.

رونمایی بیجینگ U5 پلاس در تهران

بهمن 1403: شرکت دیار خودرو تاکنون چندین محصول از بایک را در ایران عرضه کرده است. اکنون این شرکت اعلام کرده که قصد دارد سدان بایک بیجینگ U5 پلاس (سابرینا پلاس) عرضه کند.

دیار خودرو، نخستین جزییات رسمی این خودروی جدید را در دی‌ماه 1403 رسانه‌ای کرد و سپس در بهمن‌ماه 1403 و در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1403 برای اولین‌بار، آنرا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

طراحی بایک یو پنج پلاس

طراحی این خودرو، از زبان طراحی بایک طراحی می‌کند و چراغ‌های باریک و کشیده و جلوپنجره بزرگ دارد. در بخش عقب نیز چراغ‌ها پیوسته هستند. پیشرانه این خودرو 111 اسب‌بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

بایک بیجینگ U5 پلاس دومین نسل از خودرویی است، که در سال 2014 تحت نام سنوا D50 و از سال 2020 به نام بیجینگ U5 در بازار حضور دارد. این خودرو در سال 2021 دستخوش برخی تغییرات ظاهری شده است و چهره‌­ای سازگار با یک سدان اقتصادی را به نمایش می­‌گذارد.

بایک بیجینگ U5 پلاس

شرکت سازنده به ضریب درگ 0.28 بدنه و استفاده از فولاد با مقاومت حداکثر 1500 مگاپاسکال در ساخت سازه، اشاره کرده است.

طول، عرض ، ارتفاع و فاصله بین محورهای بایک  U5 پلاس به ترتیب 4.66 , 1.82 , 1.48 و 2.67 متر اعلام شده است. همچون اکثر محصولات بایک، یکی از چهار رنگ سفید، مشکی، نقره‌­ای یا قرمز را می‌­توان برای U5 پلاس انتخاب کرد.

کابین و امکانات بیجینپ U5 پلاس

بایک بیجینگ U5 پلاس در کامل‌ترین نسخه به سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی با اتوهولد، ترمزهای ABS با EBD و BAS، دیلایت، کی لس، استارت دکمه‌­ای، سانروف، چراغ‌های LED، کروز کنترل، پشت آمپر 7 اینچی و نمایشگر لمسی 12.3 اینچی در کنار یکدیگر، حسگر فشار باد تایرها، آینه­‌های جانبی تاشو برقی با چراغ راهنما و گرمکن، آینه وسط حساس به نور، تهویه مطبوع با فیلتر کابین  N95، روکش چرمی صندلی‌ها با گرمکن برای ردیف جلو و تنظیم برقی صندلی راننده، 4 کیسه هوا، فرمان برقی، رادارهشدار خروج از خط و رادار نقاط کور مجهز شده است.

بایک بیجینگ U5 پلاس

مشخصات فنی بیجینگ U5 پلاس

بایک بیجینگ U5 پلاس به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که 111 اسب‌­بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس CVT انتقال می­‌دهد. در برخی بازارها، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 150 اسب­‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور هم برای این خودرو عرضه شده است.

سیستم تعلیق بایک بیجینگ U5 پلاس به صورت مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب طراحی شده است، که تاحدی ابتدایی به نظر می‌­رسد.


فروش بیجینگ U5 پلاس

در مقاله شرایط فروش دیار خودرو، می‌توانید از آخرین اخبار شرکت دیار خودرو مطلع شوید و جدیدترین طرح‌های فروش نقدی دیار خودرو و پیش فروش دیار خودرو را مشاهده کنید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
حميد110 1404/3/17
با عرض سلام و وقت بخير ايكس 35 پلاس خريداري كردم . در كل محشره . يه سرگردن از مونتاژهاي چيني موجود بالاتر . رخ عالي . گيربكس و موتور عالي . كيفيت قطعات عالي . كابين جا دار. شتاب و قدرت ببر بيابان . مصرفش نسبت به رقبا كمتر . مي شه گفت ال 90 قديم خودمون . خواهشي از مسئولين عزيز دارم مشتري مدار باشن - بخاطر سود كم ( نصب بعضي آپشن هاي ) . بهانه اي به رقباي بازار ندن . خدايي حيفه ماشين به اين خوشگلي و خوش فرم روي بعضي آپشن ها كم بياره ( از قديم گفتن سودت كمتر بخور ولي هميشه بخور )
پاسخ
0
0
0