• چري جتور T3
  • چري جتور T3
  • چري جتور T3
  • چري جتور T3
  • چري جتور T3

شاسی‌بلند برقی آفرود

معرفی چری جتور T-3

28 فروردین 1402 10:49

جتور به عنوان یکی از زیرمجموعه­‌های گروه چری، 13 مدل شاسی‌­بلند را به فروش می­‌رساند، ولی ظاهرا این تعداد کافی نبوده چراکه برند چینی قصد دارد شش مدل جدید را در آینده نزدیک به جمع سایرین اضافه کند.

جتور T-3 در نسخه برقی به چهار موتور مجهز شده است، که هریک، 335 اسب­‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.پس از معرفی جتور تراولر در ماه قبل، اکنون جتور از T-3 رونمایی کرده است، خودرویی با ادعای بیراهه­‌نوردی که در سه نسخه برقی، PHEV (پلاگین-هیبرید) و EREV عرضه خواهد شد.

ابعاد تقریبی جتور T-3 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.3، 2، 1.9 و 3 متر اعلام شده است. بدنه مکعبی شکل این خودرو با خطوط مستقیم و فرم‌های شکسته، چهره‌­ای خشن را نمایش می­‌دهد، هرچند که شباهت آن با محصولات فورد، لندرور، هامر و البته تویوتا اف جی کروزر، قابل تشخیص است.

جتور T-3 به عنوان یک خودروی چهارنفره با دو ردیف صندلی طراحی شده است، که درهای عقب در خلاف جهت درهای جلو باز می­‌شود که مشابه آن را قبلاً در اف جی کروزر مشاهده کرده­‌ایم.

چری جتور T3

جتور T-3 در نسخه برقی به چهار موتور مجهز شده است، که هریک، 335 اسب­‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. بنابراین نیرویی بیش از 1300 اسب­‌بخار در اختیار جتور T-3 قرار دارد، تا این خودرو بتواند ظرف 3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

در نسخه EREV که از پیشرانه درون‌سوز برای شارژ باتری استفاده می­‌شود، شعاع حرکتی به 1400 کیلومتر خواهد رسید.

جتور T-3 براساس پلتفرم Kunlun شکل گرفته است، که در آینده میزبان چند مدل شاسی‌­بلند و پیکاپ خواهد بود. جتور از قابلیت سامانه خودران سطح 4 در این پلتفرم و همچنین معرفی یک پیکاپ براساس T-3 در آینده نزدیک خبر داده است.

چری جتور T3

علی‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر مشکلات کیفی محصولات جتور، فروش این برند در مارس 2023 با 94 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به 19,507 دستگاه رسیده است.

دو محصول جدید جتور یعنی تراولر و T3 و همچنین پلتفرم جدید این برند، از 18 آوریل و در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران