• لاماري ايما ايکس فول آپشن

لاماری ایما ایکس عرضه نخواهد شد

بررسی لاماری ایما ایکس فول آپشن (EAMA X)

30 دی 1402 14:34

لاماری ایما ایکس عرضه نخواهد شد

دی 1402: امیر صرافی، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور، اعلام کرد برنامه‌های این شرکت در خصوص عرضه لاماری ایکس به عنوان نسخه فول آپشن لاماری ایما، تغییر یافته و  با توجه به اراده آرین پارس موتور در عرضه محصولی متناسب با خواست مشتریان، تصمیم بر این شد که خودرو لاماری هیبرید به جای لاماری ایکس به بازار عرضه شود.

وی افزود ما تا امروز یک هزار دستگاه لاماری ایما به بازار عرضه کردیم تا یکی از موفق‌ترین محصولات بازار را به نام آرین پارس موتور بزنیم. ما می‌توانستیم لاماری ایما هیبرید را به صورت وارداتی عرضه کنیم اما عرضه وارداتی این خودرو در تعداد محدود ممکن بود به همین دلیل ما اولویت را بر مونتاژ و تولید لاماری هیبرید در داخل گذاشتیم. تولید این خودرو در آرین پارس موتور آغاز و تا شش ماه آینده، خودرو لاماری هیبرید با تیراژ بالا راهی بازار خواهد شد.

مدیر بازاریابی آرین پارس موتور درمورد عرضه نشدن لاماری ایکس گفت ما برنامه عرضه محصولی در شان خریداران لاماری داشتیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا خودرو لاماری هیبرید را به جای لاماری ایما ایکس عرضه کنیم.

رونمایی رسمی لاماری ایما ایکس

مرداد 1402: روز دوشنبه مورخ 23 مردادماه 1402، شرکت آرین پارس موتور، همزمان با افتتاح شوروم مرکزی خود، برای اولین‌بار از لاماری ایما فول آپشن، با حضور رسانه‌ها رونمایی کرد.

لاماری ایما ایکس

این محصول جدید که نسخه ارتقایافته لاماری ایما بوده و با نام تجاری لاماری ایما X وارد بازار کشورمان می‌شود، در قسمت ظاهری، تفاوت چشمگیری با ایمای معمولی ندارد. البته اگر به جزییات سپرها دقت کنید، متوجه اضافه‌‌شدن لیپ به زیر سپرها می‌شویم؛ چنین قطعه‌ای معمولا برای خودروهای اسپرت با قدرت بالا استفاده می‌شود چراکه نیروی چسبندگی را افزایش داده و تعادل و پایداری خودرو را در سرعت‌های زیاد، بهبود می‌دهد. البته برای لاماری ایما ایکس، این قطعه بیشتر جنبه تزئیینی دارد.

آنطور که مدیران شرکت آرین پارس موتور می‌گویند، سفارش کیت بدنه برای خریداران لاماری ایما ایکس امکان‌پذیر است ولی در صورت عدم تمایل مشتری، ایما ایکس با همان ظاهر ایمای معمولی، تحویل داده می‌شود.

لاماری ایما ایکس

اما برگ برنده لاماری ایما X، در قسمت ظاهری نیست بلکه در قسمت گیربکس و همچنین در قسمت تجهیزات و امکانات است، که با بهبودهای متعددی همراه شده است. با وجود اضافه‌شدن آپشن‌های جدید به این خودرو، حالا منتقدان لاماری دیگر نمی‌توانند لاماری ایما X را خودرویی لوآپشن صدا بزنند! شرکت آرین پارس موتور، همچنین کاتالوگ رسمی ایما فول آپشن را نیز منتشر کرده است:

آپشن های جدید لاماری ایما X

مرداد 1402: براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت آرین پارس موتور، تیپ جدید لاماری ایما، با نام لاماری ایما ایکس یا EAMA X بزودی وارد بازار کشورمان می‌شود. لاماری ایما X که قرار است جایگزین نسخه قبلی ایما گردد، هم در قسمت تجهیزات و هم در قسمت فنی، تغییرات مهمی را تجربه کرده است اما در قسمت ظاهری و طراحی نمای بیرونی و داخلی خودرو، شاهد تغییر خاصی نیستیم.

معرفی ایما ایکس در وب سایت لاماری

در قسمت تجهیزات، شرکت آرین پارس موتور، تقریبا همه امکاناتی که مشتریان از لاماری می‌خواستند، را روی لاماری ایما X نصب کرده است. براساس گفته‌های مدیران این شرکت، این آپشن‌ها براساس نیازسنجی بازار، خواسته‌های مشتریان و مقایسه سایر خودروهای هم‌کلاس ایما، انتخاب شده و روی لاماری ایما ایکس قرار گرفته است. آپشن‌های جدید این خودرو عبارتند از:

  • نورپردازی داخلی
  • رادار نقطه کور
  • رادار تغییر لاین
  • رادار تصادف از جلو
  • سنسور جلو
  • دوربین 360 درجه
  • چراغ جلو LED
  • صندوق عقب برقی
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • تنظیم برقی صندلی‌های جلو
  • سردکن و ماساژور برای صندلی راننده
  • تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم (Boss Seat)
  • صفحه کیلومتر با قابلیت شخصی سازی

در قسمت فنی، موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو، تغییری نکرده است و همچنان 195 اسب‌بخار و 285 نیوتن‌متر را تولید می‌کند اما گیربکس خودرو، دستخوش یک تغییر مهم شده است؛ گیربکس دوکلاچه DCT در لاماری ایما X قابلیت تیپ‌ترونیک دارد. یعنی راننده می‌تواند تعویض دنده‌ها را بصورت دستی نیز انجام دهد. از آنجایی که این ویژگی، در نسخه قدیمی لاماری ایما وجود نداشت، پس احتمالا مشتریان جوان لاماری ایما X استقبال خوبی از آن می‌کنند.

عرضه لاماری ایما فول آپشن در تابستان 1402

اردیبهشت 1402: نسخه فول آپشن لاماری ایما در تابستان 1402 وارد بازار کشورمان می‌شود. آقای امیر صرافی، مدیربازاریابی و فروش شرکت آرین پارس موتور، ضمن اعلام این خبر گفته که علاوه بر ایما فول آپشن، قرار اسن نسخه هیبریدی ایما نیز در نیمه اول سال جاری معرفی گردد.

تولید تیپ جدید لاماری ایما در 1402

تیر 1401: محمدرضا سیفی، مدیرعامل شرکت آرین موتور، در جدیدترین مصاحبه خود، ضمن اشاره به تولید 2 محصول دیگر تحت برند لاماری، گفته یکی از این دو محصول، کراس‌اوری در سگمنت B اما ارزان‌تر از لاماری ایماست که احتمالا در زمستان 1401 رونمایی شود، ولی تولید آن در سال 1402 خواهد بود. دومین محصول نیز سدانی در سگمنت C خواهد بود که در 1402 رونمایی می‌شود. 

لاماری ایما ایکس

آقای سیفی همچنین به موضوع آپشن‌های لاماری ایما نیز اشاره کرده و گفته که طبق بازارسنجی آرین موتور، قرار است چندین آپشن جدید در آینده‌ای نزدیک، روی ایما نصب شوند. مدیرعامل آرین موتور، ابراز امیدواری کرده که طبق قرارداد طرف چینی، این آپشن‌ها از ماه اکتبر 2022 در اختیار آرین موتور قرار می‌گیرد. بنابراین تیپ جدید ایما فول آپشن نیز احتمالا از اواسط پاییز 1401 در کشورمان عرضه می‌شود. آقای سیفی همچنین تاکید کرده که تیپ جدید لاماری ایما، حدود 5 تا 8 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. ضمن اینکه با عرضه این تیپ جدید، تولید تیپ قدیمی لاماری متوقف خواهد شد.

دیدگاه کاربران