• لاماري ايما برقي

نمایشگاه شیراز: رونمایی اولین لاماری برقی

بررسی لاماری ایما برقی (EAMA EV) آرین پارس موتور

23 خرداد 1403 12:16

رونمایی لاماری ایما برقی در نمایشگاه شیراز

خرداد 1403: مهم‌ترین محصولی که شرکت آرین پارس موتور در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 رونمایی کرد، نسخه تمام برقی لاماری ایما بود؛ خودرویی که در بازار چین تحت برند فورتینگ (Forthing) و با نام لیتینگ (Leiting) فروخته می‌شود اما در بازارهای صادراتی، تحت برند دانگ‌فنگ و با نام فرایدی (Friday EV) تحویل خریداران می‌گردد. البته در بازار ایران نیز قرار است این محصول را با نام لاماری ایما برقی (Eama EV) در خیابان‌ها ببینیم.

پس از معرفی لاماری ایما بنزینی و سپس، لاماری ایما هیبریدی (EAMA HEV) حالا باید این محصول تمام برقی را سومین نسخه از دانگ‌فنگ T5 EVO بدانیم که به بازار کشورمان راه یافته است.

طراحی لاماری ایما برقی

نمای جلو به واسطه قطعه مشکی پایین چراغ‌های جلو و جلوپنجره بدون حاشیه با اجزای لانه‌­زنبوری، از نسخه‌­های قبلی متمایز شده است. نوار قرمز در بخش پایینی بدنه و طرح متفاوت رینگ‌های پنج پره، از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو به‌شمار می­‌آید. در نمای کناری و عقب، تغییر خاصی به چشم نمی­‌خورد.

لاماری ایما برقی

در بازار چین، مشتریان می­‌توانند شش رنگ مشکی، سفید، خاکستری، آبی، سبز و سبز روشن را برای لاماری ایما برقی انتخاب کنند. ابعاد بدنه این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.6 متر 1.86 متر 1.68 و 2.71 متر اعلام شده است.

کابین و امکانات لاماری ایما برقی

فضای کابین خودرو لاماری ایما برقی، با ترکیب رنگ‌های سفید و خاکستری و نورپردازی سبز روشن تزئین شده است، تا حال و هوایی متفاوت نسبت به سایر نسخه‌ها را ایجاد کند. دو نمایشگر 10.25 اینچی در کنار یکدیگر، خروجی‌­های دایره­‌ای شکل تهویه و فرمان D کات، از دیگر موارد قابل توجه در کابین این خودروست.

نمایشگر اطلاعات سرگرمی به نسل دوم از رابط کاربری Tencent HMI مجهز شده است، که از دستیار صوتی و کنترل ریموتی خودرو پشتیبانی می­‌کند. خودرو ایما EV همچنین به سامانه رانندگی سطح +2 خودران مجهز شده که شامل چندین سیستم کمکی رانندگی است. طبق اطلاعات رسمی از سوی آرین پارس موتور، لاماری ایما برقی با امکانات زیر عرضه می‌شود:

. صندلی برقی راننده
. دوربین عقب
. کی‌لس استارتر
. دوربین 360 درجه
. کول باکس
. سانروف پاناروما
. سنسور پارک جلو و عقب
. صندوق برقی
. سنسور پا برای در صندوق
. گرمکن صندلی‌های جلو
. تهویه و ماساژور صندلی راننده
. اتوهلد
. کروز کنترل تطبیقی
. کنترل پایداری الکترونیکی
. تشخیص بین خطوط
. ترمز اضطراری خودکار
. کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری
. رادار نقطه کور
. هشدار تصادف از جلو
. سیستم کمکی تغییر لاین
. و ...

مشخصات فنی لاماری ایما برقی

قوای محرکه برقی لاماری ایما برقی، از شرکت BYD تامین شده است، که 201 اسب‌­بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. شتاب صفرتاصد ایما برقی 7.9 ثانیه اعلام شده است.

در بازار چین، دو مجموعه باتری به ظرفیت 57.8 یا 86 کیلووات ساعت برای این خودرو قابل سفارش است، که البته نسخه رونمایی شده توسط شرکت آرین پارس موتور، دارای باتری‌های 86 کیلووات ساعت است که شعاع حرکتی 630 کیلومتر را برای آن فراهم می­‌کند. با اتصال این باتری به شارژ سریع، کمتر از 37 دقیقه لازم است تا شارژ مجموعه از 30 به 80 درصد برسد. اما با ولتاژ عادی (AC) به زمانی در حدود 15 ساعت نیاز دارید.


شرایط فروش لاماری ایما

برای اطلاع از آخرین طرح‌های فروش لاماری در ایران، از جمله پیش فروش خودروهای ایما در مدل‌های بنزینی و برقی، مقاله شرایط فروش لاماری را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران