• مازراتي لوانته گيبلي کواتروپورته نسخه Zèda
  • مازراتي کواتروپورته نسخه Zèda
  • مازراتي کواتروپورته نسخه Zèda
  • مازراتي گيبلي نسخه Zèda
  • مازراتي گيبلي نسخه Zèda
  • مازراتي لوانته نسخه Zèda
  • مازراتي لوانته نسخه Zèda

وداع با پیشرانه 8 سیلندر

معرفی مازراتی لوانته، گیبلی و کواتروپورته نسخه Zèda

30 اردیبهشت 1402 15:46

شرکت مازراتی اعلام نموده که پس از پایان تولید نسخه تروفئو از مدل‌های لوانته، گیبلی و کواتروپورته در سال 2023، به نصب پیشرانه هشت سیلندر ساخت فراری در محصولات خود خاتمه می‌­دهد. البته مدل‌های مجهز به این پیشرانه تا زمان اتمام موجودی، در نمایندگی‌های این برند عرضه خواهند شد.

برای وداع مازراتی با پیشرانه V8 نسخه Zèda از مدل‌های لوانته، گیبلی و کواتروپورته معرفی شده است، که با روکش آبی/خاکستری و سفید بدنه از نمونه­‌های دیگر این خودروها متمایز می­‌شوند.با کنار رفتن پیشرانه V8 از خط تولید مازراتی، محصولات درون‌سوز این برند تنها با پیشرانه شش سیلندر Nettuno عرضه می­‌شوند، درحالی‌که مدل‌های برقی هم تحت سری فولگوره به فروش می‌رسد.

شرکت مازراتی از سال 1959 تاکنون، بیش از صد هزار دستگاه خودروی مجهز به پیشرانه هشت سیلندر را به تولید رسانده‌اند، بنابراین وداع با این پیشرانه، برای برند ایتالیایی و طرفداران آن امر ساده­‌ای نیست.

پیشرانه V8 توئین توربو 3.8 لیتری که از سال 2020 تاکنون در سری تروفئو از محصولات مازراتی نصب شده، توسط فراری تامین می‌شود و 572 اسب­‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

برای وداع با پیشرانه V8، مازراتی قصد دارد نسخه اولتیما از دو مدل گیبلی و لوانته را در فستیوال گودوود 2023 در ماه جولای معرفی کند. البته به همین مناسبت، یک نسخه ویژه دیگر به نام Zèda هم از مدل‌های لوانته، گیبلی و کواتروپورته مجهز به پیشرانه 8 سیلندر معرفی شده است، که با روکش آبی/خاکستری و سفید بدنه از نمونه­‌های دیگر این خودروها متمایز می­‌شوند. این روکش سه رنگ برای ادای احترام به مازراتی گرنتوریسمو Zèda حاضر در مسابقات سال 2019 انتخاب شده است.

براساس آخرین اخبار، نسل بعدی مدل‌های کواتروپورته و لوانته به ترتیب در سال‌های 2024 و 2025 و فقط با پیشرانه برقی عرضه خواهند شد. تولید مدل‌های گرن‌توریسمو، گریکاله و MC20 با پیشرانه درونسوز به صورت موازی با نسخه برقی از این خودروها تا پایان سال 2025 ادامه می‌­یابد، اما از سال 2030، مازراتی صرفا به ساخت خودروهای برقی مشغول می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران