• کيو آن A05
  • کيو آن A05
  • کيو آن A05
  • کيو آن A05
  • کيو آن A05

محصول جدید چانگان

معرفی کیو آن A05

23 مهر 1402 19:15

پس از اوشان، لومین،کایسن، آواتار و شنلان، اکنون نوبت به ششمین برند زیرمجموعه چانگان یعنی «کیو آن» رسیده تا محصولات خود را وارد بازار کند.

کیو آن با هدف عرضه خودروهای برقی و هیبرید تاسیس شده و نخستین محصول خود یعنی سدان لیفت‌­بک A07 را مدتی قبل در دو نسخه هیبرید و برقی معرفی کرده است. اکنون تصاویر سومین محصول یعنی کیو آن A05 به عنوان یک سدان پلاگین-هیبرید توسط چانگان منتشر شده است.

انتظار داریم که کیو آن A05 از اواخر امسال در چین به فروش برسد.

کیو آن قصد دارد در آینده نزدیک از چهارمین محصول خود یعنی A06 هم رونمایی کند، که در واقع نسخه تغییریافته از چانگان یونی-وی است. فعلا از هرگونه برنامه احتمالی برند کیو آن برای صادرات خودرو به سایر کشورها، اطلاعی در دسترس نیست.

کیو آن A05

طراحی کیو آن A05

البته کیو آن A05 یک مدل مستقل و جدید نیست، بلکه نسخه تغییر یافته از چانگان لامور به‌شمار می‌­آید. با طراحی جدید سپرها، دماغه بدون منفذ به جای جلوپنجره و همچنین تغییر نشان چانگان به کیو آن، A05 سعی دارد هویتی مستقل را به نمایش بگذارد.

ابعاد بدنه کیو آن A05 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.785، 1.84، 1.46 و 2.765 متر اعلام شده است، که در مقایسه با چانگان لامور، به ترتیب 15 و 5 میلی‌متر افزایش در طول و ارتفاع را نشان می­‌دهد.

کیو آن A05

کابین و امکانات کیو آن A05

در فضای داخلی هم تغییر خاصی نسبت به چانگان لامور اعمال نشده است و همچنان با فرمان دوشاخه، دو نمایشگر دیجیتال و فرم خاص اهرم تعویض دنده مواجه هستیم. البته رنگ روکش و همچنین برخی متریال در کیو آن A05 با چانگان لامور تفاوت دارد.

مشخصات فنی کیو آن A05

کیو آن A05 به سامانه هیبرید شامل پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 110 اسب­‌بخار قدرت، یک پیشرانه برقی و مجموعه باتری لیتیوم فلز فسفات مجهز شده است، که فعلا از مشخصات دقیق آنها اطلاعی در دسترس نیست، اما در هنگام رونمایی رسمی کیو آن A05، این موارد نیز اعلام خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران