• بررسي چانگان يوني وي هيبريد
  • بررسي چانگان يوني وي هيبريد
  • بررسي چانگان يوني وي هيبريد
  • بررسي چانگان يوني وي هيبريد
  • بررسي چانگان يوني وي هيبريد
  • بررسي چانگان يوني وي هيبريد

رقیب KMC J7 با قلب هیبریدی

بررسی چانگان یونی وی هیبرید سایپا (UNI-V iDD)

12 تیر 1402 12:40

واردات چانگان UNI-V توسط پارس خودرو

تیر 1402: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، در مراسم رونمایی از زوتی DL5 پارس خودرو، خبر داد که، سدان هیبریدی چانگان توسط شرکت پارس خودرو و بصورت وارداتی (CBU)، در آینده‌ای نزدیک به بازار ایران عرضه می‌شود. به این ترتیب با وجود کراس‌اورهای CS35 و CS55 و همچنین کراس‌اورهای جدید خانواده UNI، شامل مدل‌های UNI-T و UNI-K، این محصول را باید نخستین سدان هیبریدی سایپا بدانیم.

چانگان یونی-وی iDD در سال 2023 به نمایندگی‌های این خودروساز چینی وارد شده است و مهمترین رقیبش در بازار چین، خودرو بی ­‌وای ­‌دی کین پلاس dmi است که با فروش 188,522 دستگاه در سال 2022، بیش از نصف ظرفیت بازار این رده را به خود اختصاص داده بود. البته چانگان هم به موفقیت محصول جدید خود امید بسته، چراکه چانگان یونی-وی (با پیشرانه بنزینی)، آمار فروش 103,457 دستگاهی را در سال 2022 به ثبت رسانده است.


مشخصات فنی چانگان یونی وی

چانگان یونی-وی iDD به عنوان نسخه پلاگین-هیبرید یا PHEV از سدان لیفت‌بک چینی، از نظر ظاهری و فنی مورد بروزرسانی قرار گرفته است، تا در کنار دو عضو دیگر سری یونی یعنی شاسی‌­بلندهای یونی-کی و یونی-وی به مشتریان عرضه شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای چانگان یونی-وی iDD در مقایسه با همتای مجهز به موتور درون‌سوز، مشابه بوده و فقط افزایش 5 میلیمتری در ارتفاع را نشان می‌دهد. وزن خالص خودرو نیز حدود 280 کیلوگرم سنگین‌تر شده که به علت الزامات ناشی از اضافه شدن سامانه هیبرید، اتفاق افتاده است.

ابعاد و اندازه‌های چانگان یونی وی هیبرید
طول 4680 میلیمتر
عرض 1838 میلیمتر
ارتفاع 1435 میلیمتر
فاصله محوری 2570 میلیمتر
سایز رینگ 235/45R18
حجم باک 45 لیتر
وزن خالص 1680 کیلوگرم
وزن ناخالص 2080 کیلوگرم

چانگان یونی وی هیبرید، به سامانه Blue Core iDD مجهز شده و به همین دلیل نیز چانگان در نامگذاری این خودرو، از حروف iDD استفاده کرده است. پیشرانه هیبریدی این خودرو، از یک موتور بنزینی (JL473ZQ6) و یک موتور برقی تشکیل شده و نکته جالب اینجاست که قدرت خروجی هر دو موتور، تقریبا یکسان و معادل 125 کیلووات اعلام شده است:

مشخصات فنی چانگان یونی وی هیبرید
نوع پیشرانه موتور بنزینی موتور برقی
قدرت 168 اسب بخار 168 اسب بخار
گشتاور 260 نیوتن متر 330 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه 3 سرعته الکترونیکی

اگر هم موتور بنزینی و هم موتور الکتریکی در مدار باشند، شتاب صفرتاصد به 6.5 ثانیه رسیده و حداکثر سرعت چانگان یونی-وی iDD نیز 215 کیلومتر برساعت می‌شود.

چانگان یونی-وی iDD

چانگان یونی-وی هیبریدی به مجموعه باتری به ظرفیت 18.4 کیلووات ساعت مجهز است، که شعاع حرکتی 100 تا 113 کیلومتر در حالت کاملاً برقی را برای این خودرو فراهم خواهد کرد. مصرف سوخت و شعاع حرکتی ترکیبی در حالت هیبرید نیز به ترتیب 4.95 لیتر در صد کیلومتر و 1010 کیلومتر اعلام شده است.

براساس اعلام سازنده، چانگان یونی-وی iDD از هر دو شارژر AC و DC پشتیبانی می‌کند. با استفاده از پکیج شارژ سریع، در کمتر از 30 دقیقه می‌توان 80% ظرفیت باتری‌ها را شارژ کرد. اما در غیر اینصورت باید حدود 2.6 ساعت منتظر بمانید تا باتری‌ها کاملا شارژ شوند. 

قیمت چانگان یونی وی سایپا

چانگان یونی وی iDD محصول سال 2023 بازار چین است و در این کشور، با قیمت تقریبی 145 تا 165 هزار یوآن، فروخته می‌شود که معادل 19 تا 22 هزار دلار است. به همین دلیل نیز در صورت ورود این خودرو به بازار کشورمان، قیمتی در حدود 1.5 میلیارد تومان خواهد داشت. البته هنوز چیزی قطعی نیست و همچنان باید منتظر ماه‌های آینده باشیم.


شرایط فروش چانگان

برای اطلاع از آخرین اخبار چانگان در ایران و همچنین جهت مشاهده شرایط فروش فوری چانگان و پیش فروش چانگان، مقاله شرایط فروش چانگان را مطالعه کنید. در لینک خرید چانگان نیز می‌توانید جدیدترین آگهی‌های خودرو چانگان را در سراسر کشورمان، مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران