• جانشين بوگاتي شيرون

شروع تولید از 2026

رونمایی از جانشین بوگاتی شیرون در سال 2024

1 مرداد 1402 17:53

ظاهرا چیزی به پایان عمر بوگاتی شیرون با پیشرانه کواد-توربوشارژ 16 سیلندر باقی نمانده است، هرچند که با قطع تولید این محصول نیز، بوگاتی همچنان به راه خود ادامه می­‌دهد. این خودروساز فرانسوی که تحت مالکیت گروه فولکس واگن قرار دارد، به صورت رسمی تایید نموده که جانشین شیرون را در سال 2024 رونمایی خواهد کرد.

همزمان با پایان تولید شیرون، همکاری بوگاتی با آخیم آنشیات - Achim Anscheidt - نیز به پایان می‌رسد. وی از سال 2004 تاکنون، سمت سرپرست بخش طراحی بوگاتی را برعهده داشته است.

جانشین بوگاتی شیرون

چندین نسخه ویژه از بوگاتی ویرون همچون سوپر اسپرت، گرند اسپرت ویتس، هرمس، مدل مفهومی و چهار در گالیبیر ، شیرون و چندین نسخه ویژه از آن همچون دیوو، میسترال و البته مدل خاص چنتودیچی، همگی در دوره فعالیت آقای آنشیت طراحی و عرضه شده‌­اند.

بنابر اعلام بوگاتی، روند طراحی جانشین شیرون از چند سال قبل آغاز شده است و ثمره آن در سال 2024 رونمایی خواهد شد.

جانشین بوگاتی شیرون یک خودروی کاملا برقی نخواهد بود، بلکه به سامانه هیبرید مجهز شده است. هنوز نمی‌­توان با اطمینان گفت که در این سامانه هم با پیشرانه W16 مواجه خواهیم بود یا خیر. اما با توجه به شراکتی که از سال 2021 میان بوگاتی و ریماک شکل گرفته است، می­‌توان اطمینان داشت که پیشرانه‌­های برقی، نقش مهمی در قوای حرکتی این خودرو ایفا خواهد کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، جانشین شیرون از سال 2026 به خط تولید وارد می­‌شود.

جانشین بوگاتی شیرون

پس از بازنشستگی آقای آنشایت، یکی از طراحان شاغل در بوگاتی به نام فرانک هیل، جانشین وی خواهد شد. آقای هیل از سال 2008 در بوگاتی مشغول بکار شده و در روند طراحی ویرون سوپر اسپرت، شیرون، دیوو و ویژن گرن‌توریسمو همکاری کرده است.

به اعتقاد آقای آنشایت، هر سه محصول بوگاتی در دوران معاصر یعنی ویرون، شیرون و جانشین آن، ویژگی‌های محصولات اولیه این برند یعنی تایپ 35، تایپ 41 رویال و تایپ 57 SC آتلانتیک را به ارث برده‌­اند.

آقای آنشایت به عنوان مشاور مدیرعامل بوگاتی ریماک، به همکاری خود با این شرکت ادامه خواهد داد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران