میتسوبیشی بالاخره پس از یک کمپین طولانی، مدل جدید تریتون را رونمایی کرد. این خودرو در برخی بازارها با نام L200 شناخته میشود. نسل ششم این پیکاپ سایز متوسط، شاسی نردبانی و تغییرات ظاهری دارد.
طراحی میتسوبیشی تریتون 2024
تریتون ۲۰۲۴ با رنگهای بدنه نارنجی Yamabuki متالیک، نقرهای Blade متالیک، سفید Diamond، سفید Solid، جت بلک Mica و خاکستری گرافیت در دسترس است.
نسخههای سطح بالا این خودرو، جلوپنجرهای همرنگ بدنه و تزئینات تیتانیومی تیره دارند. برخی از تصاویر پیش رو مربوط به نسخه رالی بوده که برای رقابت در رالی Cross Country آسیا ساخته شده است.
تریتون در نسخههای دوکابین، کابین کلاب و تک کابین ارائه میشود و با ۶۰ درصد استحکام بیشتر همراه است.
بدنه از یک ماده جدید فولادی تشکیل شده، که کشش بالایی دارد و در مقایسه با نسل قبلی سبکتر است. ارتفاع قسمت بار تا ۴۵ میلیمتر کاهش یافته است، تا بارگیری راحتتر باشد. با استفاده از یک قاب، در گوشه سپر پله ایجاد شده است.
میتسوبیشی ادعا کرده که این خودرو از نسل قبلی خود بزرگتر بوده، اما وزن آن کاهش یافته است.
فضای داخلی تریتون نیز کاملا به روز شده است؛ اما هنوز صفحات آنالوگ در آن دیده میشود. دکمههای کنترلی سیستم هوای مطبوع جداگانه طراحی شده است. داشبورد تریتون ۲۰۲۴ ساده و کاربردی محسوب میشود.
سیستم تعلیق و حالتهای رانندگی در میتسوبیشی تریتون 2024
تریتون رقیب مستقیم فورد رنجر محسوب میشود. این پیکاپ به سیستمهای Super Select 4WD-II و Easy Select 4WD تجهیز شده است. سیستم اول، دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی دارد، که ۴۰ درصد قدرت تولید شده را به جلو و ۶۰ درصد را به عقب منتقل میکند. سیستم چهار چرخ محرک آن حالتهای مختلف 2H , 4H , 4HLc و 4LLc (محدوده پایین با دیفرانسیل مرکزی قفل شده) دارد.
جابهجایی بین حالتهای تک محور و دو محور، توسط اهرم که بین صندلیها قرار گرفته، انجام میشود. در این محدوده، انتخابگر حالتهای رانندگی نیز دیده میشود.
تریتون هفت حالت رانندگی مختلف دارد که عبارتند از نرمال، اکو، سنگریزه، برف، گل، شن و سنگ. سیستم تعلیق پیکاپ کاملا اصلاح شده و اکنون شامل سیستم دوجناغی جدید در جلو و فنر برگی در عقب است.
مدلهای مجهز به سیستم Super Select 4WD-II، به سیستم کنترل انحراف فعال نیز تجهیز شدهاند. سیستمهای کنترل حرکت در سراشیبی و کمک به حرکت در سربالایی نیز برای راحتی راننده در نظر گرفته شده است.
پیشرانههای میتسوبیشی تریتون 2024
میتسوبیشی در بخش فنی تریتون، تنها پیشرانه دیزلی جدید با حجم ۲.۴ لیتر را معرفی کرده که از فولکس واگن آماروک گرفته شده است. این پیشرانه سه حالت مختلف دارد، اولی خروجیای برابر ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۳۳۰ نیوتنمتر گشتاور، دومی ۱۸۱ اسببخار قدرت و ۴۳۰ نیوتنمتر گشتاور و سومی ۲۰۱ اسببخار قدرت و ۴۷۰ نیوتنمتر گشتاور دارند.
این پیشرانه، بسته به این که کدام نسخه انتخاب شود، به گیربکسهای شش سرعته اتوماتیک و یا شش سرعته دنده دستی سیمی متصل است.
برنامه تولید میتسوبیشی تریتون 2024
تریتون جدید اکنون در کشور تایلند به فروش میرسد. این خودرو به زودی در کشورهای اتحادیه جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه نیز قبل از فروش در ژاپن، معرفی میشود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com