• شناسايي تاکسي فعال در تهران

طرح تشویقی پرداخت الکترونیک چیست؟

طرح شناسایی تاکسی فعال (لاگ هوشمند تاکسیرانی)

8 بهمن 1402 17:14

طرح تشویقی پرداخت الکترونیک چیست؟

بهمن 1402: شادی مالکی، رئیس سازمان تاکسیرانی، در خصوص طرح تشویقی پرداخت الکترونیک توضیح داد این طرح که با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیکی و تشویق شهروندان به استفاده از دروازه پرداخت الکترونیکی به مرحله اجرا درآمده است، تاکسیرانانی که بیشترین تراکنش پرداخت در قالب لاگ هوشمند را ثبت کنند، شناسایی و به نفرات برتر لاستیک هدیه داده خواهد شد.

وی افزود به ۴۰۰ تاکسیران که مسافرانشان بیشترین پرداخت الکترونیکی هوشمند کرایه (QR) با اپلیکیشن شهرزاد را در پایان هر ماه ثبت کرده باشند، بسته تشویقی اهدای لاستیک خودرو تعلق خواهد گرفت که این حمایت ها در سال آینده به‌صورت فصلی انجام خواهد شد. پس از پایان هر دوره لیست برندگان در کمیته فنی مشخص و اسامی اعلام خواهد شد.

خانم مالکی گفت هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی از جمله مهم‌ترین رویکردهای سازمان در دوره جدید مدیریت شهری است و بر این اساس طرحی با نام «لاگ هوشمند» ویژه شناسایی ناوگان فعال در جهت افزایش سطح خدمات مناسب به شهروندان عزیز پایتخت آغاز شده است.

اولین اخطار لاگ هوشمند صادر شد

آبان 1402: محمد علوی‌زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی، اعلام کرد در راستای نظارت هوشمند بر خدمات تاکسی‌های  گردشی و تلفنی پایتخت، اولین اخطار برای تاکسیرانان غیر فعال در این طرح لاگ هوشمند، ارسال شد. در این اخطاریه به تاکسیرانان اعلام شد که برای خودروی شما در شهریور و مهرماه پرداخت الکترونیکی ثبت نشده است و هر تاکسی گردشی و تلفنی می‌بایست در هر ماه حداقل 20 پرداخت الکترونیک داشته باشد. در غیر اینصورت غیرفعال محسوب می‌شود.

وی افزود با توجه به مصوبه شورای ترافیک و تفویض اختیار به سازمان تاکسیرانی در خصوص صلاحیت تاکسیرانان برای دریافت طرح ترافیک و سهمیه سوخت، در صورتی که هر تاکسیران دوبار اخطار پیامکی دریافت کند، مجوز طرح ترافیک و سپس سهمیه کارت سوخت حذف خواهد شد.

وی از شهروندان خواست تا با پرداخت کرایه بصورت الکترونیکی و از طریق کیو آر کدهای موجود، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران را در این طرح همراهی کنند.

اجباری شدن لاگ هوشمند برای تاکسی فعال

مرداد 1402: به گزارش سازمان نظارت بر تاکسیرانی، از ابتدای شهریور 1402 طرح جدیدی با نام «لاگ هوشمند» ویژه شناسایی ناوگان فعال برای افزایش سطح خدمات به شهروندان عزیز تهرانی آغاز خواهد شد. در فاز نخست این طرح، تاکسی‌های گردشی و تلفنی موظف هستند ظرف یک ماه تعداد 20 پرداخت کرایه به صورت هوشمند QR کد داشته باشند. سازمان بعد از شناسایی تاکسی‌های فعال و غیرفعال، برای ارتقای سطح خدمات رفاهی به تاکسیرانان واقعی برنامه ویژه خواهد داشت.

وی معتقد است تاکسی باید در خدمت شهروندان باشد و در این طرح تلاش می‌شود با افزایش رضایت شهروندان، خدمات رفاهی برای تاکسیرانان فعال نیز افزایش یابد.

لغو مجوز طرح ترافیک تاکسی غیرفعال

مرداد 1402: محمد علوی‌زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی، اعلام کرد در راستای ارائه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان، طرح شناسایی تاکسی‌های غیرفعال از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و بر این اساس 123 تاکسی غیر فعال و فاقد پروانه هوشمند تاکسیرانی معتبر شناسایی شد. براساس دستورالعمل اجرایی، در اولین اقدام مجوز طرح ترافیک تاکسی متخلف ابطال شد و در مرحله بعدی سهمیه سوخت تاکسی‌ غیرفعال نیز قطع خواهد شد. ابطال مجوز طرح ترافیک خودرو این افراد از طریق پیامک و تماس تلفنی به آن‌ها ابلاغ شده است. این طرح تا شناسایی کامل تاکسی غیر فعال ادامه خواهد داشت.


اخبار مهم تاکسی و تاکسیرانی

مهم‌ترین خبرها درباره خودروهای تاکسی، شامل اخبار نوسازی تاکسی فرسوده، اخبار سهمیه بنزین تاکسی، اخبار ثبت نام سهمیه بنزین تاکسی اسنپ، اخبار افزایش کرایه تاکسی و همچنین اخبار شرایط معاینه فنی تاکسی را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

دیدگاه کاربران