• خودروهاي برتر بازار آمريکا در سال 2023
  • فهرست نامزدهاي خودروهاي برتر آمريکا در سال 2023

عرض اندام خودروهای برقی

خودروهای برتر بازار آمریکا در سال 2023

23 دی 1401 21:15

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره اسامی برندگان رقابت خودرو، پیکاپ و شاسی‌بلند سال ۲۰۲۳ آمریکای شمالی (NACTOY) اعلام شده است. آکورا اینتگرا، فورد F150 لایتنینگ و کیا EV6 به ترتیب ‌عنوان خودروی سواری، پیکاپ و شاسی‌بلند برتر سال 2023 در این منطقه از جهان را از آن خود کرده­‌اند.

فینالیست‌های این رقابت‌ شامل سه خودرو در هر رده یعنی مجموعاً ۹ خودرو، در نوامبر گذشته و در مرکز نمایشگاهی M1 Concourse در دیترویت معرفی شدند.

در سال 2023 برای نخستین بار شاهد هستیم که در هر سه رده رقابت‌ خودروی سال آمریکای شمالی، یک خودروی برقی حضور دارد. حضور شش خودروی برقی در میان فینالیست‌ها نیز یک رکورد جدید به شمار می­‌آید.

خودروهای برتر بازار آمریکا در سال 2023

هیات داوران NACTOY از 50 خبرنگار حوزه خودرو در ایالات متحده و کانادا تشکیل شده که هر سال، فهرستی از خودروهای جدید بازار تهیه کرده و از میان 9 خودرو در مرحله نیمه نهایی، 3 خودرو را انتخاب می‌­کنند.

در سال 2022، هوندا سیویک، فورد ماوریک و فورد برانکو به ترتیب به عناوین خودروی سواری، پیکاپ شاسی‌بلند برتر سال، دست پیدا کردند.

فینالیست‌های دسته سواری - NACTOY 2023

در بخش خودروی سال، آکورا اینتگرا با جنسیس G80 برقی و نیسان Z به رقابت پرداخت، که با کسب ۱۷۴ امتیاز پیروز شده است. هیات ‌داوران، ظاهر جذاب و لذت رانندگی را از عوامل اصلی برتری این سدان لیفت‌بک ژاپنی اعلام کرده‌اند.

فینالیست‌های دسته پیکاپ - NACTOY 2023

فورد F150 لایتنینگ با دریافت 483 امتیاز، به راحتی از سد شورولت سیلورادو ZR2 و لوردزتاون Endurance عبور کرده است. هماهنگی قابلیت‌های این خودرو با پیشرانه برقی، نظر هیات داوران را جلب کرده است. توجه داشته باشید که این خودرو مدتی پیش و در رده پیکاپ‌های برقی، جایزه Star نشریه motor1.com را نیز دریافت کرد.

فینالیست‌های دسته شاسی بلند - NACTOY 2023

در بخش خودروهای شاسی‌­بلند، جنسیس GV60 و کادیلاک لیریک علیرغم شایستگی­‌های خود، موفق به شکست دادن کیا EV6 نشده و این خودروی کره‌­ای با 258 امتیاز موفق به کسب عنوان برتر شد. هیات داوران طراحی زیبا، عملکرد قدرتمند در نسخه GT، شعاع حرکتی زیاد و سهولت شارژ باتری را در موفقیت کیا EV6 موثر می­‌دانند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران