• عرضه خودروهاي چري در اروپا

عرضه سه شاسی بلند تا آخر 2025

چری به اروپا می‌رود

13 مهر 1402 08:57

شرکت چری قصد دارد با عرضه سه مدل شاسی بلند تا آخر سال 2025، به بازار اروپا وارد شود. مدل‌های مذکور از برندهای زیرمجموعه چری یعنی اومودا، جائکو و اکسلانتیکس انتخاب شده است.

رسانه­‌ها در ماه فوریه باخبر شدند که چری قصد دارد اومودا 5 را از اوایل 2024 در بریتانیا و آلمان عرضه کند. حالا مشخص شده که تا پایان سال 2023، این خودرو به اسپانیا وارد می­‌شود. خودروساز چینی قصد دارد متناسب با شرایط بازار هدف، اومودا 5 را به پیشرانه برقی، درون‌سوز یا پلاگین-هیبرید مجهز کند.

نکته جالب این‌که اومودا 5 در بریتانیا با هر سه پیشرانه مذکور عرضه خواهد شد. نسخه برقی با 198 اسب­‌بخار قدرت و مجموعه باتری 64 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 450 کیلومتر (برمبنای WLTP) را ارائه می­‌دهد.

اومودا 5 در اسپانیا صرفا با پیشرانه درون‌سوز عرضه می­‌شود، درحالی‌که بازار آلمان، نسخه­‌های برقی و درونسوز این خودرو با قیمت پایه 30 هزار یورو (31,438 دلار) را پذیرا خواهد بود.

به گزارش رویترز، اومودا و جیکو در اکثر کشورهای اروپایی عرضه می­‌شوند. Jochen Tueting مدیر بخش اروپایی چری در گفتگو با این رسانه، از قسمت رقابتی کراس‌­اورهای مذکور خبر داده است.

اومودا 5 بازار بریتانیا، تجهیزات رفاهی شامل دو نمایشگر 10.25 اینچی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه صندلی‌ها، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر و برخی موارد دیگر را ارائه می‌کند.

چری قصد دارد برند برقی اکسلانتیکس را هم از سال 2025 در اروپا عرضه کند. خودروی سدان E03 و کراس‌­اور E0Y SUV که اوایل امسال رونمایی شدند، تحت همین برند عرضه خواهند شد.

چری حتی برای ساخت تاسیسات مونتاژ و تولید خودرو در اروپا هم برنامه­‌هایی دارد. حتی احتمال دارد که روند ساخت این کارخانه از سال آینده آغاز شود، اما معلوم نیست که تولیدات کارخانه مذکور، در چه زمانی از خط خارج شود.

فعلا باید منتظر ماند و دید که استقبال مشتریان از این خودروهای چینی آن هم در بازار رقابتی اروپا چگونه خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران