• تويوتا IMV 0
  • کانسپت تويوتا IMV0
  • کانسپت تويوتا IMV0
  • کانسپت تويوتا IMV0
  • کانسپت تويوتا IMV0
  • کانسپت تويوتا IMV 0

شروع قیمت از 10 هزار دلار!

معرفی تویوتا IMV 0

26 آبان 1402 13:15

متوسط قیمت پیکاپ­‌های صفر کیلومتر در بازار ایالات متحده به 59 هزار دلار رسیده است، درحالی‌که ارزان‌ترین مدل یعنی فورد ماوریک هم با قیمت پایه 25 هزار دلار به فروش می­‌رسد. در چنین شرایطی، تویوتا IMV 0 با قیمت پایه 10 هزار دلار می­‌تواند گزینه­‌ای جالب توجه باشد.

البته نکته اینجاست که مشتریان آمریکایی از امکان خرید این محصول محروم خواهند بود، اما با این حال یک نمونه آزمایشی از این خودرو با بدنه نقره­‌ای رنگ، در اختیار نویسنده نشریه motor1.com قرار گرفته است.

طراحی تویوتا IMV 0

نام IMV 0 مخفف عبارت «پروژه نوآورانه بین­‌المللی چندکاربردی» است، خودرویی اقتصادی و کاربردی که برای ادای احترام به همکاری تایلند با تویوتا، در این کشور طراحی و معرفی شده است.

درواقع مهندسان تویوتا با طراحی IMV 0، سعی داشته­‌اند همان کاری را در صنعت خودروسازی انجام دهند که شرکت آیکیا (IKEA) در مبلمان و لوازم خانگی انجام می‌­دهد. چراکه مالک این خودرو می­‌تواند با توجه به کاربری موردنیاز، ماژول حمل بار را در پشت کابین نصب کند. این مورد تنها به مدل‌های شخصی محدود نشده است، بلکه کاربران بخش تجاری و خدمات اضطراری را نیز شامل می­‌شود.

تویوتا IMV 0

تویوتا IMV 0 براساس پلتفرم مشترک با هایلوکس شکل گرفته و به همین علت فضای بزرگ بار و کابین نسبتا جادار را فراهم کرده است. ابعاد بدنه تویوتا IMV 0 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.3، 1.785، 1.74 و 3.085 متر اعلام شده است.

بدنه تویوتا IMV 0 با فرم جعبه­‌ای و شبیه به کانسپت کامپکت کروزر EV طراحی شده، که ساده ولی از برخی جهات، خوشایند به نظر می­‌رسد. واقعیت این است که طراحی شلوغ و جزئیات کرومی بدنه بسیاری از پیکاپ‌های موجود، به افزایش قابلیت کاربردی آن‌ها کمکی نمی­‌کند.

کابین و امکانات تویوتا IMV 0

از آنجا که سازنده بیشتر بر قابلیت‌های کاربردی تویوتا IMV 0 تمرکز داشته، در کابین آن از نمایشگر لمسی و تهویه خودکار خبری نیست. تریم پایه این خودرو از بخاری و حتی بالابر برقی شیشه­‌ها هم محروم مانده است، که البته با توجه به شرایط جوی بازارهای هدف شامل تایلند و برخی کشورهای در حال توسعه، کمبود آن هم احساس نخواهد شد. اما کولر به صورت استاندارد عرضه می‌­شود.

پشت فرمان تریم پایه تویوتا IMV 0، فقط با چند چراغ هشدار و سرعت‌سنج مواجه هستید. گذشته از پلاستیک خشک، باید به عدم وجود رادیو اشاره کرد. یکی از مهندسان تویوتا به فرهنگ تعویض سیستم صوتی با نمونه‌­های افترمارکت در تایلند اشاره کرده، بنابراین تویوتا تصمیم هوشمندانه­‌ای گرفته است.

تویوتا IMV 0

مشخصات فنی تویوتا IMV 0

با توجه به ضخامت پایین عایق‌بندی، صدای پیشرانه 2 لیتری با 137 اسب‌­بخار قدرت را به وضوح خواهید شنید. ضمن این‌که در این مدل از ترمز ABS و کیسه هوا نیز خبری نیست.

خبرنگار نشریه motor1.com از شتابگیری کند، فاصله زیاد تعویض دنده‌ها، پایداری نسبی و هماهنگی کلی این پیکاپ اقتصادی خبر داده است.

برنامه تولید تویوتا IMV 0

به دلیل عدم مطابقت با قوانین ایالات متحده و البته سلیقه اهالی این کشور، تویوتا IMV 0 در ایالات متحده به فروش نخواهد رسید، اما احتمال دارد که موفقیت فورد ماوریک بتواند سایر خودروسازان را به ساخت پیکاپ اقتصادی تشویق کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران