پس از انتظار طولانی، فراری از نماینده خود در مسابقات لمان پردهبرداری کرد. نام فراری 499P با اشاره به حجم هریک از سیلندرهای پیشرانه این خودرو در مقیاس سانتیمتر مکعب انتخاب شده است.
”در قلب این خودروی مسابقهای، پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با یک جفت توربوشارژر نصب شده است. یک موتور برقی قدرت هم آن را همراهی میکند.“در قلب این خودروی مسابقهای، پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با یک جفت توربوشارژر نصب شده است. هرچند سیلندرهای این پیشرانه همچون فراری 296GTB و فراری 296GT3 با زاویه 120 درجه به یکدیگر متصل شده است، اما فردیناندو کاننیزو، سرپرست طراحی و توسعه خودروهای مسابقهای فراری یعنی Ferrari Attivita Sportive GT، به motorsport.com اطمینان داده که پیشرانه 499P از ساختاری متفاوت بهره میبرد، تا سبک و جمعوجور باشد.
این پیشرانه درونسوز در میانه متمایل به انتهای بدنه فراری 499P قرار دارد، درحالیکه یک موتور برقی با 272 اسببخار قدرت هم در محور جلو نصب شده است، که در زمان شتابگیری و کاهش سرعت از طریق فناوری 900 ولتی شارژ میشود. مجموع قدرت پیشرانه برای انطباق با قوانین به 680 اسببخار محدود شده است.
طراحی بدنه فراری 499P با الهام از فراری دیتونا SP3 شکل گرفته است، درحالیکه روکش زرد و قرمز آن، مدل 312PB در اوایل دهه 70 میلادی را به خاطر میآورد.
دو نمونه فراری 499P با شماره 50 و 51 در مسابقات حاضر میشوند تا به ترتیب نیم قرن حضور فراری در لمان و شماره خودروهای این برند در مسابقات GT را یادآوری نمایند.
آن طور که در سایت motor1.com آمده است، فراری 499P تاکنون در مسافتی به طول 12 هزار کیلومتر مورد بررسی قرار گرفته است و تا پایان سال جاری، مجوزهای مربوط به مسابقات را به دست میآورد.
نخستین حضور این خودرو در مسابقات 2023، در میانه ماه مارس و در جریان مسابقات WEC خواهد بود. پس از آن مسابقه 24 ساعته لمان سال آینده میزبان اولین حضور فراری بعد از سال 1973 خواهد بود. فراری LMH با خودروهای مسابقهای کادیلاک GTP و پورشه LMDH نیز رقابت خواهد کرد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com