خودروی مسابقه‌ای لمان فراری 499P

معرفی فراری 499P

پس از انتظار طولانی، فراری از نماینده خود در مسابقات لمان پرده­‌برداری کرد. نام فراری 499P با اشاره به حجم هریک از سیلندرهای پیشرانه این خودرو در مقیاس سانتی‌متر مکعب انتخاب شده است.

در قلب این خودروی مسابقه‌­ای، پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با یک جفت توربوشارژر نصب شده است. یک موتور برقی قدرت هم آن را همراهی می‌کند.در قلب این خودروی مسابقه‌­ای، پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر با یک جفت توربوشارژر نصب شده است. هرچند سیلندرهای این پیشرانه همچون فراری 296GTB و فراری 296GT3 با زاویه 120 درجه به یکدیگر متصل شده است، اما فردیناندو کاننیزو، سرپرست طراحی و توسعه خودروهای مسابقه­‌ای فراری یعنی Ferrari Attivita Sportive GT، به motorsport.com اطمینان داده که پیشرانه 499P از ساختاری متفاوت بهره­‌ می‌برد، تا سبک و جمع‌وجور باشد.

این پیشرانه درون‌سوز در میانه متمایل به انتهای بدنه فراری 499P قرار دارد، درحالی‌که یک موتور برقی با 272 اسب­‌بخار قدرت هم در محور جلو نصب شده است، که در زمان شتابگیری و کاهش سرعت از طریق فناوری 900 ولتی شارژ می­‌شود. مجموع قدرت پیشرانه برای انطباق با قوانین به 680 اسب­‌بخار محدود شده است.

خودروی مسابقه‌ای لمان فراری 499P

طراحی بدنه فراری 499P با الهام از فراری دیتونا SP3 شکل گرفته است، درحالی‌که روکش زرد و قرمز آن، مدل 312PB در اوایل دهه 70 میلادی را به خاطر می‌­آورد.

دو نمونه فراری 499P با شماره 50 و 51 در مسابقات حاضر می‌­شوند تا به ترتیب نیم قرن حضور فراری در لمان و شماره خودروهای این برند در مسابقات GT را یادآوری نمایند.

خودروی مسابقه‌ای لمان فراری 499P

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، فراری 499P تاکنون در مسافتی به طول 12 هزار کیلومتر مورد بررسی قرار گرفته است و تا پایان سال جاری، مجوزهای مربوط به مسابقات را به دست می­‌آورد.

نخستین حضور این خودرو در مسابقات 2023، در میانه ماه مارس و در جریان مسابقات WEC خواهد بود. پس از آن مسابقه 24 ساعته لمان سال آینده میزبان اولین حضور فراری بعد از سال 1973 خواهد بود. فراری LMH با خودروهای مسابقه‌ای کادیلاک GTP و پورشه LMDH نیز رقابت خواهد کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com