• نسل جديد کشنده ولوو VNL
  • نسل جديد کشنده ولوو VNL
  • نسل جديد کشنده ولوو VNL
  • نسل جديد کشنده ولوو VNL

با آیرودینامیک بهتر و مصرف سوخت اقتصادی

معرفی نسل جدید کشنده ولوو VNL

20 بهمن 1402 11:08

چند ماه پیش خبری منتشر شد، که از همکاری دپارتمان انرژی ایالات متحده با سازندگان کامیون‌های کلاس 8 برای طراحی نمونه­‌های با وزن کمتر، آیرودینامیک بهتر و مصرف سوخت اقتصادی خبر می­‌داد.

چهار شرکت ولوو، نویستار، دایملر و پیتربیلت در طول 18 ماه گذشته، به کار بر روی کانسپت‌های جدید مشغول بوده‌­اند. اکنون ولوو نخستین شرکتی است که حاصل کار خود بر پروژه SuperTruck را معرفی می­‌کند.

بنابر اعلام ولوو، مصرف سوخت VNL جدید با 10 درصد کاهش روبرو شده است. اگر پیمایش و مصرف سوخت متوسط هر کامیون کلاس 8 را به ترتیب 160 هزار کیلومتر در سال و 40 لیتر در صد کیلومتر درنظر بگیریم و با توجه به هزینه 4 دلاری هر گالن (3.7 لیتر) سوخت دیزل، می­‌توان دریافت که این محصول جدید می‌­تواند سالیانه 5 هزار دلار هزینه کمتری به راننده تحمیل کند. این رقم برای شرکت‌هایی که چند کامیون در ناوگان خود دارند، به مراتب مهمتر است.

نسل جدید کشنده ولوو VNL

در نمای ظاهری هم با شیشه خمیده جلو و درز کمتر میان سپر و کاپوت روبرو هستیم که در کاهش ضریب آیرودینامیک موثر است.

پیشرانه D13، می‌­تواند بین 405 تا 500 اسب­بخار قدرت و بین 2370 تا 2640 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بنابر اعلام ولوو، این پلتفرم جدید برای پذیرش فناوری‌های آینده همچون باتری، سلول-سوخت، پیشرانه درون‌سوز سازگار با سوخت تجدیدپذیر همچون هیدروژن و البته سامانه خودران کاملا آمادگی دارد.

ساختار سامانه­‌های برقی هم از 12 به 24 ولت تغییر کرده تا برای تامین نیروی سامانه­‌های فعال و غیر فعال ایمنی و دستیار راننده، مشکلی نباشد. از میان این سامانه­‌ها می­توان به تشخیص عابرپیاده و دوچرخه سوار، ترمز اضطراری خودکار و تلفن اضطراری E-Call در هنگام نیاز به کمک اشاره کرد.

نسل جدید کشنده ولوو VNL

سامانه ADAS هم مواردی مثل دستیار راننده فعال شامل حفظ حرکت بین خطوط با قابلیت حفظ فاصله از سایر خودروها و شانه راه، تشخیص ایراد در مواردی همچون تایرها و کولر پارک با باتری 24 ولتی را به همراه دارد.

در فضای کابین این کامیون جدید هم با استارت دکمه­‌ای، نرم­‌افزار MyTruck، فعالسازی تهویه از راه دور، افزایش عایق کابین، کیسه هوای راننده، یخچال بزرگ و تختخواب با قابلیت تبدیل به مبل روبرو هستیم، تا همه چیز برای آسایش راننده فراهم باشد.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/22
ولوبی.نظیر
پاسخ
0
0
0