• کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون
  • کانسپت کرايسلر هالسيون

ساختار مشترک با چارجر دیتونا EV

معرفی کرایسلر هالسیون

26 بهمن 1402 10:00

درحالی‌که انتظار می‌رفت نسخه تولیدی از کرایسلر ایر فلو (Airflow) در راه باشد، اما این اتفاق رخ نداد و ظاهرا دیگر خبری از آن مدل نیست، اما کرایسلر حالا با کانسپت برقی کاملاً جدیدی به نام هالسیون بازگشته است.

فعلا نشانه‌ای از ورود هالسیون به خط تولید وجود ندارد اما معرفی آن برای عرضه اولین محصول برقی کرایسلر در سال 2025 و تبدیل به برند سازنده خودروهای برقی در سال 2028، قدمی مهم به شمار می‌رود.

آقای کریس فولل مدیرعامل کرایسلر، هالسیون را نمایشی برای حمل و نقل خلاقانه و پایدار می­‌داند که فناوری و آرامش را به سرنشینان خود ارائه می‌کند.

مشخصات فنی کرایسلر هالسیون

هرچند خودروساز آمریکایی از اعلام مشخصات قوای محرکه، عملکرد فنی و برد حرکتی هالسیون خودداری کرده، اما در عین حال اعلام نموده که این کانسپت بر اساس یک پلتفرم واقعی شکل گرفته است.

زیر پوسته کرایسلر هالسیون، پلتفرم STLA Large استلانتیس قرار گرفته است، که در ساخت دوج چارجر دیتونا برقی هم استفاده خواهد شد. کرایسلر می‌گوید این کانسپت از ساختار 800 ولتی بهره­مند شده که انتظار داریم در چارجر دیتونا Banshee هم مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی کرایسلر هالسیون

در بدنه کرایسلر هالسیون ویژگی‌های آیرودینامیکی متنوعی از جمله مجاری بزرگ عبور هوا طراحی شده است. این ویژگی هم مشابه چارجر دیتونا است، محصول جدید دوج که در 5 مارس رونمایی خواهد شد. بنابراین شاید هالسیون به آن مقدار که به نظر می­‌رسد هم مفهومی و دور از تصور نباشد.

کانسپت کرایسلر هالسیون

کرایسلر هالسیون ارتفاع بسیار کمی دارد، به نحوی که دماغه تنها 10 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد. درهای جلو و عقب خودرو با زاویه 90 درجه کامل باز می‌شوند تا در غیاب ستون B، دسترسی به کابین راحت‌تر باشد. پنل‌های سقف هم با استایل مشابه درهای گالوینگ باز می‌شوند، تا خودروهای T-top دهه ۸۰ میلادی در ذهن تداعی شود.

در بخش عقب کرایسلر هالسیون فضای بار متوسطی را می‌بینیم، که زیر شیشه تخت پنهان شده است، تا در مجموع طرحی نرم و سرراست و البته عجیب از کرایسلر هالسیون را به نمایش بگذارد.

کابین و امکانات کرایسلر هالسیون

بنابر اعلام کرایسلر، هالسیون از سامانه­‌هایی بهره‌­مند شده است، که برای برقراری ارتباط میان راننده و خودرو طراحی شده‌اند. کرایسلر می‌گوید کانسپت جدیدش از سیستم خودران سطح 4 با قابلیت جمع شدن فرمان و پدال‌ها بهره­‌مند شده است، که پس از فعال‌سازی، میزان تیرگی شیشه‌ها را تغییر داده و صندلی‌ها را خم می‌کند. علاوه‌براین یک نمایشگر بزرگ که بین ستون‌ها امتداد یافته هم تمام اطلاعات موردنیاز راننده و سرنشینان را به نمایش می‌­گذارد. نیروی همه این امکانات از مجموعه باتری لیتیوم-سولفور تامین شده که البته فعلا از ظرفیت آن اطلاعی نداریم.

کانسپت کرایسلر هالسیون

کرایسلر خاطرنشان می‌سازد در تولید هالسیون از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی تجربه رانندگی بهره برده که شامل نورپردازی و صداهای ویژه برای خوشامدگویی به راننده خواهد بود. در واقع خودرو با اطلاع‌رسانی از شرایط آب و هوایی، تقویم و غیره، ارتباطی شخصی با راننده برقرار نموده و خود را برای همراهی او آماده می‌کند. اسکنرهای بیومتریک هم می‌توانند راننده را تشخیص دهند و با ورود او به کابین، صداهای خاصی را برای آرامش راننده و سرنشینان پخش کنند. کرایسلر تمامی این ویژگی‌ها را هارمونی در حرکت (Harmony in Motion) می‌نامد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران