• بررسي ارس M5 برقي ماموت خودرو

اولین خودروی هواوی به ایران رسید!

بررسی ارس M5 برقی ماموت خودرو (Eres M5)

30 تیر 1403 13:50

رونمایی ERES M5 در نمایشگاه تحول

تیر 1403: برند آیتو که به صورت مشترک توسط هواوی و سرس (Seres) تاسیس شده است، کراس‌اور Aito M5 را در سال 2022 معرفی کرد. سپس در سال 2024 نیز نسخه بروزرسانی شده این خودرو را به بازار فرستاد. حالا نیز باخبر شده‌ایم که همین محصول چینی، توسط شرکت ماموت خودرو برای ورود به بازار کشورمان انتخاب شده است.

به همین دلیل نیز در جریان سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 شرکت ماموت خودرو برای نخستین‌بار از این محصول رونمایی کرد؛ البته مشتریان ایرانی، باید این خودرو را با نام جدید ERES M5 خریداری کنند.

طراحی ارس M5 برقی

طراحی ظاهری مدل جدید Eres M5 تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد، ولی در برخی جزئیات همچون حذف منافذ جلوپنجره، ورودی ذوزنقه­‌ای جریان هوا در پائین سپر و مسیرهای جریان هوا در دو سوی سپر، به همتای برقی خود شباهت پیدا کرده است.

جزئیات کروم جای خود را به رنگ مشکی داده و 5 رنگ جدید هم برای بدنه خودرو ارائه شده است. حسگر جدید لیدار را می­‌توان در بالای شیشه جلو مشاهده کرد.

کابین و امکانات ارس M5 برقی

طبق اطلاعات موجود از سوی شرکت ماموت خودرو و کاتالوگ رسمی ارس M5 برقی، این خودرو با تجهیزات و امکانات زیر عرضه می‌شود:

. کی‌لس استارتر
. کنترل پایداری
. ایربگ جانبی ردیف جلو و عقب
. ایربگ پرده‌ای
. سیستم خودران سطح 2
. کروز کنترل تطبیقی
. پیشگیری تصادف جلو
. دستیار حرکت در ترافیک
. تشخیص حضور دست روی فرمان
. دستیار پارک خودکار
. نمایشگر مرکزی 15.6 اینچی 
. نمایشگر پشت آمپر 10.25 اینچی
. شارژر وایرلس
. سانروف پانورامیک
. دستگیره‌های مخفی شونده
. حسگر پا برای باز شدن در صندوق
. تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب
. تهویه و ماساژور صندلی‌های ردیف جلو
. و ...

مشخصات فنی ارس M5

خودروی Eres M5 در فول‌ترین تریم خود به ایران آمده است. بنابراین به پیشرانه 1.5 لیتری 114 اسب‌بخاری و پیشرانه برقی مجهز شده است. قدرت موتور الکتریکی نیز به 489 اسب‌بخار می‌رسد. البته در این سامانه، پیشرانه درون‌سوز به چرخ‌ها متصل نیست و صرفا برای شارژ کردن باتری‌ها بکار می‌رود. این خودرو دو دیفرانسیل بوده و سیستم AWD دارد.

ظرفیت باتری لیتیوم پلیمر این محصول، برابر 40 کیلووات ساعت بوده و با شارژ سریع می‌تواند در 30 دقیقه از شارژ 20 به 80 درصد برسد. مدت زمان شارژ عادی نیز برابر 5 ساعت است. 

این محصول در شرایط استاندارد، برد حرکتی 1265 کیلومتری را ارائه می‌دهد و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر در ساعت است. 


شرایط فروش خودرو برقی ERES

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت ماموت خودرو و همچنین جهت آگاهی از فروش خودروهای برقی ارس، پیش فروش ارس M5 و نحوه ثبت نام خودرو برقی M5 وارداتی، مقاله شرایط فروش ماموت خودرو را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران