• کاميون ميکسر بتن شکموتو X5000

محصول جدید آرین دیزل برای کاربری میکسر بتن

بررسی کامیون میکسر بتن شکموتو X5000 آرین دیزل

30 خرداد 1403 12:38

آرین دیزل آماده است تا در دومین نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران، شرکت کند و کاربری جدید میکسر بتن را برای کامیون شکموتو X5000 خود ارائه دهد. این نمایشگاه از تاریخ ۲۹ خرداد الی ۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور ۹۰ شرکت داخلی در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

کامیون میکسر بتن شکموتو در دو نمونه ۷ و ۱۰ متر مکعب قابل عرضه بوده است. در ساخت آن از ورق فولاد ضدسایش ST52 یا معمولی ST37 با ضخامت ۸ میل برای عدسی، ۵ میل برای بدنه و ۴ میل برای قسمت عقب به‌کار رفته و محصول، فارغ از ظرفیت، با زاویه دیگ ۱۵ درجه، بر روی مقطع ناودانی صنعتی ۱۶ سوار است.

موتور دیزل هوا-خُنک چینی BEI NEI یا آلمانی Deutz برای مشتریان قابل انتخاب خواهد بود و گیربکس پُشت دیگ، ساخت ZF در دو نوع PK4300 یا P5300 است. این مجموعه، دارای سردکن ایستاده فن‌دار هیدرولیک بوده که مجهز به میکروسوئیچ است و از پمپ هیدرولیک آلمانی از برند SAUER DANFOSS بهره می‌برد.

وزن دستگاه در نمونه ۷ هزار لیتری، ۴.۷ تُن و در نمونه ۱۰ هزار لیتری، ۵ تُن اعلام شده است. ظرفیت واقعی دستگاه نیز به ترتیب ۱۴ هزار و ۲۰ هزار لیتر اعلام شده اما ظرفیت مفید آن‌ها، همانطور که اشاره شد، به ترتیب ۷۰۰۰ لیتر و ۱۰۰۰۰ لیتر است. سرعت چرخش دیگ نیز حداکثر ۱۶ دور در دقیقه اعلام شده است.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران