• کونيگ‌زگ کايمرا - Koenigsegg Chimera
  • کونيگ‌زگ کايمرا - Koenigsegg Chimera
  • کونيگ‌زگ کايمرا - Koenigsegg Chimera
  • کونيگ‌زگ کايمرا - Koenigsegg Chimera
  • کونيگ‌زگ کايمرا - Koenigsegg Chimera
  • کونيگ‌زگ کايمرا - Koenigsegg Chimera

ترکیبی از آگرا RS، یسکو و CC850

معرفی کونیگ‌زگ کایمرا

20 تیر 1403 17:21

شرکت کونیگ‌زگ، خودرویی منحصربه‌فرد را با نام کایمرا - Chimera - ساخته که تنها یک دستگاه از آن وجود دارد. ریشه این خودرو به مدل آگرا RS می‌رسد. موتور آن از مدل یسکو گرفته شده و گیربکس دستی شبیه‌سازی شده آن از مدل CC850 است.

این خودروی تک‌ساخت، متعلق به محمد بن سلیم، رئیس FIA، است. این فرد راننده سابق رالی بوده و یک دستگاه کونیگ‌زگ آگرا RS یک از 25 داشته است. او از کونیگ‌زگ خواست تا خودرو خود را به یک محصول منحصربه‌فرد و تک تبدیل کند. بنابراین کایمرا اینجا متولد شد.

کونیگ‌زگ کایمرا - Koenigsegg Chimera

قلب این هایپرکار منحصربه‌فرد، یک پیشرانه V8 توئین توربوشارژ با حجم 5 لیتر است، که در حالت استاندارد 1280 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، اما با بنزین E85 خروجی آن به 1600 اسب‌بخار قدرت می‌رسد. کایمرا 1295 کیلوگرم وزن دارد و 100 کیلوگرم سبک‌تر از کونیگ‌زگ یسکو است. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک آن، همان جعبه‌دنده موجود از یسکو بوده، اما با ساختاری منحصربه‌فرد، همانند گیربکس شش سرعته دستی مدل CC850 شبیه‌سازی شده است. این ویژگی باعث شده تا راننده بتواند به طور دستی دنده را تعویض کند و حتی یک پدال کلاچ نیز وجود دارد و می‌توان خودرو را در حالت دنده خلاص قرار داد.

در مدل CC850، می‌توانستیم بین حالت تمام اتوماتیک و دستی انتخاب کنیم، اما در کایمرا راه دیگری نیز برای تعویض دنده وجود دارد. زیرا این خودرو، پدال شیفتر نیز دارد.

کونیگ‌زگ کایمرا - Koenigsegg Chimera

تبدیل سه هایپرکار در یک خودرو، اصلا کار ساده‌ای نیست. مخصوصا درباره این مدل؛ زیرا آگرا یک خودرو قدیمی محسوب می‌شود و در سال 2010 ساخته شده است. بنابراین تمام قطعات الکترونیکی باید اصلاح و تعویض می‌شدند تا قطعات جدید و قطعات اصلی بتوانند با یکدیگر هماهنگ شوند. حتی جای باتری نیز در این خودرو جدید عوض شده است.

محمد بن سلیم همچنین یک دستگاه یسکو و یک دستگاه CC850 نیز سفارش داده است و کونیگ‌زگ آن را مشتری طولانی مدت خود خطاب می‌کند.

قطعا خرید یک هایپرکار جدید صفر کیلومتر، منطقی‌تر و اقتصادی‌تر از آن است که یک خودرو قدیمی را به طور سفارشی تغییر داد. اما در عوض کایمرا یک خودرو منحصربه‌فرد بوده که تنها یک نمونه از آن در جهان وجود دارد. البته کونیگ‌زگ اعلام کرده که برای مشتریان ثروتمند خود می‌تواند چنین هایپرکاری را دوباره بسازد.

کونیگ‌زگ کایمرا - Koenigsegg Chimera

کایمرا، نام یک هیولا در افسانه‌ها و اساطیر یونانی است که از چند موجود زنده ساخته شده بود. سر هیولا شیر، بدن آن بز و دم آن مار بود. کونیگزگ اولین خودروسازی نیست، که خودروی قدیمی خود را به روز کرده و تغییر داده است. قبلا نیز چند نمونه مشابه دیده بودیم.

نام آگرا RS این خودرو اکنون از بین رفته و به کایمرا تبدیل شده، اما شماره VIN آن ثابت باقی مانده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران