• فورد رپتور T1+

آماده حضور در رالی داکار

معرفی فورد رپتور T1+

27 تیر 1403 17:08

عکس‌های پیش رو، مربوط به فورد رپتور T1+ است، که به عنوان یک پیکاپ تراک مسابقه‌ای، برای شرکت در رالی داکار ساخته شده.

مشخصات فنی فورد رپتور T1+

این محصول با همکاری M-Sport LTD و متخصصان رالی توسعه یافته که با سیستم تعلیق دوجناغی جلو و عقب، بیش از 33 سانتی‌متر بلندتر شده است. کویل‌اورهای Fox، در سه طرف قابل تنظیم بوده و چهار تنظیم برای دمپرها وجود دارد. این محصول روی رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای 37 اینچی سوار شده و برای چرخ‌ها، ترمزهای 14 اینچی و کالیپرهای شش پیستونی درنظر گرفته شده است.

فورد رپتور T1+

شاسی اسپیس فریم فورد رپتور T1+ از فولاد T45 ساخته شده و به همین دلیل بدنه آن کاملا فیبرکربنی است، تا وزن از حد مشخصی فراتر نرود. وزن کلی پیکاپ اکنون به 2 تن می‌رسد. طراحی جدید این محصول باعث شده تا حدود 41 سانتی‌متر فاصله از سطح زمین داشته باشد و زاویه ورود آن نیز به 70 درجه برسد.

در بخش مشخصات فنی نیز اطلاعات محدودی ارائه شده است و فقط می‎دانیم که یک پیشرانه V8 با حجم 5 لیتر از Coyote دارد.

برنامه حضور فورد رپتور T1+ در مسابقات

شرکت فورد با رپتور T1+ و چهار تیم رانندگی به مسابقات رالی داکار می‌رود. رانندگان تیم فورد، افراد باتجریه‌ای مانند کارلوس ساینز، لوکاس کروز، نانی روما و الکس هارو هستند.

فورد رپتور T1+

مارک راشبروک، مدیر جهانی فورد پرفورمنس موتوراسپرت، در این باره گفته که شرکت در مسابقه چالشی‌ای مانند رالی داکار، کمی دلهره‌آور است، اما تیم فورد از چالش‌ها فرار نمی‌کند. همکاری با بهترین‌هایی مانند ردبول و ام اسپرت، نشان می‌دهد که چقدر این پروژه جدی و مهم است.

قبل از رالی داکار، فورد رپتور T1+ در ماه اوت به Baja Hungary و رالی du Maroc مراکش می‌رود. رالی داکار نیز در تاریخ 4 ژانویه برگزار می‌شود، اما اکنون این خودرو در جشنواره سرعت گودوود حضور دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران