اهالی تایلند با پرداخت 13,600 دلار میتوانند تویوتا هایلوکس چمپ (Hilux Champ) را خریداری کنند.
این پیکاپ با طراحی جعبهای و ساده، نخستین بار در اواخر سال 2022 و در قالب یک خودروی کانسپت به نام IMV 0 به نمایش درآمد. این خودرو در کشورهای مختلف با اسامی هایلوکس رانگا، هایلوکس تامارا و هایلوکس استات هم به فروش میرسد.
گذشته از قیمت اقتصادی و قابلیت کاربردی برای انجام وظیفه در نقشهای گوناگون، حالا تویوتا قصد دارد یک مزیت دیگر هم به هایلوکس چمپ اضافه کند یعنی قابلیت حضور در مسابقات!
نسخه مسابقهای تویوتا هایلوکس چمپ توسط نماینده تیم گازو ریسینگ (Gazoo Racing) در تایلند و برای حضور در مسابقه Super Pickup در این کشور، آماده شده است. برای سازگاری با قوانین این مسابقه، نسخه تک کابین و محرک-عقب تویوتا هایلوکس چمپ انتخاب شده است.
قوای حرکتی این خودرو از پیشرانه 2.4 لیتری توربودیزل تامین میشود، که مطمئنا نسبت به حالت استاندارد با 148 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است. این مدل اینترکولر بزرگتری را نیز به همراه دارد.
هرچند این وانت مسابقهای در اوایل سال جاری از زیر روکشها بیرون آمد، ولی خبر معرفی آن توسط تاپ گیر فیلیپین منتشر شده است.
کیت بدنه تویوتا هایلوکس چمپ مواردی شامل قطعات الحاقی به گلگیرها، کاهش ارتفاع بدنه و حتی باله عقب را در برمیگیرد. بنابر اعلام تیم سازنده، زیرسپری جلو و باله عقب این خودرو بر بهبود آیرودینامیک این خودرو موثر است.
این وانت اقتصادی در حالت عادی نسبتا زشت به نظر میرسد، اما باید اعتراف کرد که با اضافه شدن این کیت بدنه، به خودرویی بسیار قابل توجه تبدیل شده است.
به نظر میرسد که تیم گازو ریسینگ تایلند قصد دارد ثابت کند که هر خودرویی را میتوان به یک نمونه مسابقهای تبدیل کرد، که مثال آن میتواند همین تویوتا هایلوکس چمپ با شاسی نردبانی باشد.
این تویوتا هایلوکس چمپ با بدنه بلندتر از مدل استاندارد و فقط یک صندلی، در مسابقه باید به مصاف با فورد رنجر، میتسوبیشی تریتون و ایسوزو دی-مکس برود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com