کاهش قیمت 49 میلیون تومانی خودروی برجامی

نزول قیمت‌ها در بازار خودرو

2 تیر 1397 10:52

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در چند روز اخیر خبر داد. سعید مؤتمنی با بیان این‌که بازار خودرو از التهاب گذشته فاصله گرفته است، گفت: شاهد کاهش قیمت خودروهای مونتاژی و همچنین خودروهای پرتیراژ هستیم. از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار افزایش عرضه از سوی خودروسازان است، در این شرایط واسطه‌هایی که به امید افزایش قیمت‌ها خودروها را انبار کرده بودند به هراس افتاده و از ترس کاهش قیمت، این محصولات را در بازار عرضه کرده‌اند که خود تأثیر مثبتی بر نزولی شدن قیمت‌ها داشته است.

قیمت مزدا3 از 230 به 190 میلیون تومان، پژو 2008 از 225 به 176 میلیون تومان و سراتو از 166 به 150 میلیون تومان کاهش یافته است. عرضه خودروهای پلاک شده

برخی معتقدند عمده افزایش قیمت توسط دلالان در بازار رخ می‌داد و آن‌ها با خریدن دستگاه‌های متعدد در بخشی از حاشیه قیمتی بازار سهیم بودند. البته افزایش قیمت خودرو تنها به دست دلالان رخ نداد و بخشی از این افزایش هم به دست خودروسازان رقم خورد. حالا خودروسازان با طرح عرضه بی‌واسطه خودرو، طرحی که از چند سال پیش به دلیل پایین بودن قیمت بازار نسبت به کارخانه کلید خورده بود، امکان انتقال مالکیت را گرفته‌اند و خودروها را پلاک شده به فروش می‌رسانند.

دراین‌باره رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران توضیح داد: خوشبختانه خودروسازان در طرح‌های جدید فروش خود، محصولات را به‌صورت پلاک شده و بدون امکان انتقال مالکیت و صلح عرضه می‌کنند که همین عامل باعث کوتاه شدن دست واسطه‌ها از این خودروها شده است. درگذشته شاهد بودیم که خودروها به‌صورت کارتکس و بدون پلاک عرضه می‌شدند و واسطه‌ها خودروها را خریداری و به امید افزایش قیمت‌ها انبار می‌کردند که هم‌اکنون این امکان از بین رفته است.

کاهش قیمت 10 تا 20 درصدی برخی مدل‌ها

مؤتمنی با بیان این‌که در صورت ادامه عرضه مناسب از سوی خودروسازان همچنان شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود، تصریح کرد: «بازار خودرو آرام شده است و التهاب هفته‌های اخیر در حال‌ از بین رفتن است؛ ضمن این‌که پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نیز شاهد کاهش هر چه‌ بیشتر قیمت‌ها باشیم. در حال‌ حاضر در خودروهای مونتاژی، قیمت مزدا3 از 230 به 190 میلیون تومان، پژو 2008 از 225 به 176 میلیون تومان و سراتو از 166 به 150 میلیون تومان کاهش یافته است. قیمت ساندرو استپ‌وی اتوماتیک نیز از 94 به 84 میلیون تومان، ساندرو معمولی اتوماتیک از 83 به 74 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار V8 از 50 به 46 میلیون تومان و پژو 206 تیپ 5 از 51 به 48 میلیون تومان کاهش یافته است.»

 

دیدگاه کاربران