عرضه مجدد تویوتا کمری در قاره سبز

بازگشت پس از 14 سال غیبت

3 تیر 1397 12:13

بالاخره قرار است که تویوتا کمری پس از سال‌ها و این بار در قالب یک خودروی هیبریدی، بازگشت باشکوهی به اروپا داشته باشد.

ورود کمری هیبرید به بازار اروپا ، تعداد محصولات هیبرید تویوتا در این بازار را به عدد هشت می‌رساند.اگرچه چهارده سال از آخرین باری که این سدان ژاپنی در قاره سبز عرضه شد می‌گذرد، اما اکنون معرفی و ارائه مجدد کمری هیبرید به معنی پذیرفتن شکست مدل‌های سری اونسیس در اروپاست، چرا که آمار فروش این خودروها در سال‌های اخیر ناامیدکننده بوده است.

تویوتا کمری همواره مدل مهمی برای شرکت سازنده بوده چرا که از زمان معرفی این خودرو در سال 1982 تاکنون، تویوتا موفق به فروش 19 میلیون دستگاه از آن در بازار بیش از صد کشور در سراسر جهان شده است. در حال حاضر نیز فروش سالانه تویوتا کمری رقمی بالغ بر 700 هزار دستگاه است که طبق گفته تویوتا، بهترین آمار فروش در میان خودروهای همکلاس خود را دارد.

نسل هشتم تویوتا کمری نیز مدتی پس از معرفی در نمایشگاه خودروی دیترویت در ژانویه 2017 برای فروش در بازارهای جهانی عرضه شد، اما پیش‌بینی می‌شود که مدل ویژه بازار اروپا در سال 2019 عرضه بشود و فرمان‌پذیری و سیستم تعلیق آن مورد بهسازی قرار بگیرد.

پلتفرم جدید کمپانی تویوتا موسوم به TNGA، که به تازگی در ساخت محصولات جدید این شرکت استفاده می‌شود، پایه و اساس آن را تشکیل خواهد داد. نام این پلتفرم یعنی TNGA خلاصه شده عبارت «ساختار جدید جهانی تویوتا» بوده و محصولات جدید تویوتا همچون C-HR و نسل جدید پریوس نیز برروی همین پلتفرم ساخته شده‌اند. تویوتا اعلام کرده که هدف از ساخت این پلتفرم جدید، افزایش لذت رانندگی با خودروهای این برند است.

قوای حرکتی این خودرو از پیشرانه 2.5 لیتری بنزین‌سوز تامین می‌شود که در هماهنگی با موتورهای برقی آشنای تویوتا، نیروی لازم برای حرکت کمری را تامین خواهد کرد. مشخصات فنی و جزئیات بیشتر درباره نسخه اروپایی تویوتا کمری به زودی منتشر خواهد شد.

ورود کمری هیبرید به بازار اروپا، تعداد محصولات هیبرید تویوتا در این بازار را به عدد هشت می‌رساند که بازه وسیعی از هاچ‌بک کوچک یاریس تا شاسی‌بلند راوفور را در بر می‌گیرد. پیش‌بینی می‌شود فروش این خودرو از سه ماهه اول سال 2019 آغاز شود.

 

دیدگاه کاربران