73 درصد مرگ‌ومیر تصادف‌ها در جاده‌های شهری

مخالفت پلیس با کاهش سرعت در بزرگراه‌

5 تیر 1397 10:40

رئیس پلیس راهور ناجا با توضیح عوامل اصلی تصادف‌های جاده‌ای مخالفت خود با کاهش سرعت در تمام بزرگراه‌های کشور را اعلام کرد.

سردار مهری: 80 درصد جان‌باختگان در شهر‌ها، عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند.سردار تقی مهری در خصوص درخواست وزارت راه در مورد کاهش سرعت در بزرگراه‌ها گفت: «پلیس با کاهش سرعت در تمام بزرگراه‌های کشور مخالف است، اما شاید نیاز باشد سرعت به‌صورت محلی و در بعضی جاده‌ها و حاشیه شهر‌ها کاهش پیدا کند که نیاز به کار کارشناسی دارد.»

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: «3 عامل اصلی خودرو، جاده و راننده در تصادفات نقش دارد. سه هزار و چهارصد نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های برون‌شهری و دو هزار نقطه هم در شهر وجود دارد که بر اساس قانون باید تا برنامه چهارم توسعه رفع می‌شدند که این کار به دلایل مختلف ازجمله کمبود اعتبارات انجام‌ نشده است.»

او گفت: «بر اساس آمار، 80 درصد جان‌باختگان در شهر‌ها عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند که باید نسبت به تعیین معابر ویژه برای عابران پیاده تصمیمی اتخاذ شود. 73 درصد جان‌باختگان در دوماهه نخست سال مربوط به جاده‌های شهری است و 42 درصد تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سوار‌ان بوده است.»

برخورد با حمل سگ و حیوانات دیگر

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: «پلیس راهور با افرادی که در حین رانندگی اقدام به حمل سگ یا حیوانات دیگر می‌کنند یا این‌که با حالت مستی رانندگی می‌کنند یا حرکات غیرمتعارف دارند، برخورد می‌کند. او با بیان اینکه 20 درصد تصادفات در سال گذشته در نقاط حادثه‌خیز رخ‌داده است، گفت: 45 درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو بوده است که بیشتر تصادفات در استان‌های سمنان، خراسان رضوی و اصفهان مربوط به واژگونی بوده است.»

 

دیدگاه کاربران