بیش از یک دهه است که رنو و داچیا از استراتژی برند مشترک برای فروش محصولات خود استفاده میکنند. درواقع رنو خودروهایی با امضای داچیا را به فروش میرساند و اکنون بر اساس گزارشی از «فیگارو» این تفاهم به پایان خواهد رسید.
«سیلوا کورسیمو»، مدیر بازاریابی جهانی رنو، بهتازگی اعلام کرد که داستر آخرین خودرویی خواهد بود که با هر دو برند داچیا و رنو عرضه میشود. داچیا داستر 2018 در ماه آخر سال گذشته میلادی معرفی شد. این محصول در بازارهای اروپایی تحت برند داچیا فروخته میشد و بهصورت همزمان در دیگر بازارها لوگوی الماسی رنو را به پیشانی داشت.
هدف ابتدایی استراتژی برند مشترک ایجاد محصولاتی رقابتی در بازارهایی با حساسیت قیمتی بود؛ بازارهایی مانند ایران، هند و برخی کشورهای آمریکای جنوبی. مدلهای رنو با نامهای ساندرو، لوگان (تندر 90 در بازار ایران)، لاجی (Lodgy) و داستر محصولات این همکاری بازاریابی مشترک بودند.
نویسنده : مسلم تقوی
منبع : فیگارو