تیونینگی عجیب از ب‌ام‌و M4

هیولای زهرآگین؛ مامبا GT3

16 تیر 1397 14:21

چندسال پیش خبر و تصاویری از خودرویی به نام مامبا GT3 منتشر شد، اما تصاویر مذکور در حد طرح‌های گرافیکی بود. حالا به نظر می‌رسد که کمپانی Hoffy بالاخره نمونه واقعی این خودرو را تولید کرده است.

قدرت پیشرانه مامبا GT3 به رقم اعجاب‌انگیز 750 اسب‌بخار رسیده، که 300 اسب‌بخار از حالت استاندارد بیشتر است. اساس و بنیاد این خودرو بر پایه ب‌ام‌و M4 شکل گرفته اما بیشتر قطعات بدنه با نمونه‌های تغییر یافته جایگزین شده که طبق اعلام شرکت تیونر، این قطعات جدید از «فیبرکربن پلیمری تقویت شده» ساخته شده‌اند. فیبرکربن پلیمری تقویت شده به گونه‌ای از فیبرکربن گفته می‌شود که با پلاستیک یا فیبرکربن الیاف ترموپلاستیک تولید می‌شود و مقاومت بیشتری نسبت به فیبرکربن دارد.

سپرهای جلو و عقب، رکاب‌های جانبی متفاوت، دیفیوزر و بال عقب بزرگ، چراغ‌های روشنایی روز، چراغ‌های عقب OLED و قاب آینه‌های جانبی از جنس فیبرکربن به همراه رینگ‌های غول پیکر 21 اینچی که با تایرهای پی-زیرو پیرلی پوشیده شده‌اند، از تغییرات مهم ظاهری مامبا GT3 نسبت به M4 استاندارد است.

به غیر از این‌ موارد، فضای کابین نیز دچار تغییر و تحول فراوان شده است. صندلی‌ها و فرمان استاندارد خودرو با نمونه‌های مسابقه‌ای و سیستم صوتی با نمونه‌ای قوی‌تر تعویض شده‌اند. شرکت سازنده همچنین با دست و دلبازی فراوان در فضای داخلی پوشش آلکانترا به کار برده و تقریباً هرجایی که امکان‌پذیر بوده از این ماده با کیفیت و گران‌قیمت استفاده کرده است. جالب است بدانید در صورت سفارش خریدار، امکان نصب رول بار در فضای داخلی مامبا GT3 وجود دارد چرا که به احتمال زیاد مشتریان این خودرو از آن برای راندن در پیست‌های مسابقه‌ای استقاده خواهند کرد.

پیشرانه تویین توربو 3 لیتری شش سیلندر استاندارد M4 توسط Hoffy تغییر یافته تا قادر به تولید رقم اعجاب انگیز 750 اسب‌بخار باشد، که 300 اسب‌بخار بیشتر از حالت استاندارد است. برای کنترل چنین قدرت عظیمی مطمئناً به نیروی بازدارنده زیادی احتیاج است که این مورد نیز از نظر تیونر دور نمانده و سیستم ترمز مورد بازنگری و تقویت قرار گرفته است. از دیگر تغییرات این خودرو نسبت به M4 استاندارد می‌توان به بهره‌گیری از جعبه‌دنده دو کلاچه بهسازی شده، سیستم اگزوز آیزنمن و سیستم تعلیق بهبود یافته و تقویت شده اشاره کرد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران