اولین خودروی وارداتی نیروی پلیس استرالیا

کلانتر استینگر

16 تیر 1397 16:15

رانندگان استرالیایی ساکن ایالت کویینزلند که به رانندگی سریع در بزرگراه‌ها علاقمند هستند، از این پس باید نسبت به کیا استینگرهایی که می‌بینند بیشتر حساس باشند، چراکه نیروی پلیس این ایالت، ناوگان خود را به این سدان سریع کره‌ای مجهز کرده‌ است.

نیروی تازه‌نفس پلیس استرالیا به پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری تویین توربو مجهز خواهد بود.استینگر جانشین خودروهای موجود نیروهای پلیس استرالیا می‌شود که در حاضر ترکیبی از هولدن کومودور و فورد فالکون هستند. در ابتدا 50 دستگاه استینگر عملیاتی می‌شود و پس از مدتی تعداد استینگرهای پلیس به 200 دستگاه خواهد رسید.

این خودروها به چراغ‌گردان سقفی مجهز شده‌اند و با نقوش شطرنجی مختص پلیس استرالیا متمایز خواهند بود. هرچند تصویری از کابین منتشر نشده ولی می‌توان حدس زد که تجهیزات مورد نیاز نیروهای پلیس در آن نصب شده است. زیر کاپوت نیروهای تازه‌نفس پلیس استرالیا می‌توان پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری توربو را یافت که 365 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این پیشرانه حداکثر سرعت استینگر 269 کیلومتربرساعت خواهد بود.

یکی از مقامات پلیس منطقه در گفتگو با News.com.au، علت انتخاب کیا استینگر به عنوان خودروی پلیس بزرگراه را، سربلند بیرون آمدن آن از بررسی‌های انجام شده توسط نیروهای پلیس در شرایط مختلف دانسته است. به اعتقاد وی استینگر به عنوان اولین خودروی وارداتی نیروی پلیس استرالیا به خوبی از عهده انجام وظایف محوله برخواهد آمد.

بنابر یافته‌های News.com.au از زمانی که کارخانه‌های فورد و هولدن در استرالیا تعطیل شده‌اند، پلیس بزرگراه این کشور در تهیه مدل‌های کومودور و فالکون مشکل پیدا کرده است.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران